måndag, oktober 27, 2008

Måndagseftermiddag

(Foto av Fru Pusselbit)
Det vackra vädret har försvunnit och det är återigen mulet. Nyss kom ett brev från röntgen och min man ska vara där på onsdag. Vad skönt, då har remissen i alla fall inte kommit bort!

Ska snart börja med middagen och vi får se vad det blir. Nu när sonen är hemma på höstlov, kan jag ju sätta honom lite i arbete också! ;)

Ska hinna läsa lite tyska dessutom, det har varit så mycket med olika saker den senaste tiden, så det har varit lite svårt att få tiden att räcka till just det...

Sedan hoppas jag att ni inte känner några islänningar, för nu betraktas de tydligen som terrorister allihopa! (Otroligt, eller hur?)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag betraktar inte de som terrorister iallafall.
Stackars människor som bor där... Hela landet på randen till konkurs.

Anonym sa...

Man skulle kunna tro att det är ett nytt mode. Jösses döma ut ett helt folkslag som terrorister.

Här blev det potatismousakka idag.

Anonym sa...

Låter helt otroligt! Läser man de gamla islänningasagorna är de visserligen ganska krigiska, men det var ju på 1200-talet! Sedan dess har de väl varit ett fredligt folk...?

Anonym sa...

ja du skulle sett hagelskuren som kom i gbg idag....
låter som om jag ksall länta till barnen är 16 år å inte vill gå upp...
nu sakl stressa vidare=)
kramis

Anonym sa...

Och nu har det redan blivit alldeles mörkt ute... Blä, vad jag tycker det är TRIST med vintertid!!! Och så hör jag hur det regnar där ute dessutom...

Men det är förstås bagateller jämfört med finanskrisen! <:-/

Hoppas det händer något trevligt ikväll!?! :-)

Anonym sa...

Haha, jag hörde precis om den där terrorist stämpeln de fått. Stackarna ^^

Anonym sa...

Det är säkert med anledning av landets däliga ekonomi. Alla blir rädda för att det ska bli aktuellt med försörjning.

Anonym sa...

Ja, mutation låter lite hemskt. men han lät positiv i telefonen så jag hoppas det inte är så farligt. är lite nervös nu måste jag erkänna. Hoppas vi inte behöver vänta så länge innan vi får komma dit!

DreamMaddo sa...

Vad blev det för gott till middag?

Sv. Tack så mycket! Det värmer att höra! Än så länge är jag inte i mål, men man måste ge sig tid att andas ut lite också! =) Kramar

Anonym sa...

vad skönt att det kom till slut :) dom talar just nu om island på tv... vilket elände det har blivigt för många med de här me bankerna...

Anonym sa...

Där ser man, alla islänningar. Hmm. =)