lördag, oktober 25, 2008

En myslördag

(En Dahlia bakifrån. Foto av Fru Pusselbit)
Då har mina föräldrar varit här och vi har festat på bla köttfärslimpa, kokt potatis, kantarellgräddsås och lingonsylt. Efter det blev det kaffe, te, bullar, mariekex och tre olika glassar. jag hann packa två resväskor som de ska ha med sig till mina systrar i Oklahoma och nu har Abbe följt med dem hem. Fast när föräldrarna åker till USA, ska Abbe vara hos en faster och farbror till mig. 

Förutom röjningen i lägenheten, hann jag och dottern med att städa Abbes bur också, så att den är ren och fin de 40 milen ned till Västkusten.

Just nu sitter sonen och spelar Go med en annan över internet och dottern ser en anime på sin dator. Jag sitter vid min blogg och maken pustar ut på toan i lugn och ro ;)

Veckan som kommer har båda barnen höstlov och det ser vi alla fram emot. Vi har inte bestämt något särskilt, men dottern ska träffa en kompis i en annan stad på måndag, på tisdag kommer vår vän "kocken" hit (det ska bli väldigt roligt) och sedan har vi inte så mycket inbokat, mer än att jag måste till universitetet en dag. Dessutom måste sonen klippa sig. Han har ett mycket märkligt hår. Det verkar som om det bara växer framåt och det är samtidigt väldigt lockigt. Tar man i något i hans hår och får det att stå rakt upp, ja då blir det riktigt högt! Och det är supertjockt och växer lika snabbt som ogräs. Förstår inte var han har fått det ifrån... ;)

Jag hoppas att ni alla får en trevlig lördagskväll, här har den börjat bra. Ljusstaken med fem ljus är redan tända...

12 kommentarer:

Anonym sa...

älskar dessa härliga lördagar med levande ljus och mys och bara få ta det lungt=)

Anonym sa...

Attans vad du är duktig på fotografera, vilken fin och häftig bild av blomman :) Blir lite tomt för er nu när abbe har åkt :)

Anonym sa...

Ha en trevlig kväll. Vilken speciell bild ;)

Anonym sa...

kantarellgräddsås så gott det lät....

Nippertippan sa...

Hahaha alla killar pustar ut på toan med tidningen!!!
Jaha, får vi snart höra hemlisen nu när dina föräldrar har varit på besök? Jag är välldigt nyfiken:)
Ha en härlig lördagskväll med tända ljus!
Kramizar:)

Anonym sa...

God morgon i stugan! Då var det söndag då jisses så snabbt veckan har gått :) Hoppas du får en fin dag :)

Anonym sa...

Godmorning
Det där låter som en underbar lördag,
hoppas din söndag blir likadan :-)
Kramis

Anonym sa...

HejSvejs!
Så nu har Abbe farit?
Hur känns det då?

Ha en skön söndag...

Anonym sa...

Vad härligt det låter, men du.. har du skrivit något om den glada hemliga nyheten som du hade för några veckor sedan ? Jag vill ju absolut inte missa det, ha en fin Söndag!

Anonym sa...

Hejsan!

Vilket fint foto! :-)

Här är det också höstlov för barnen kommande vecka - vilket även jag tycker ska bli riktigt skönt.

Ha en fin söndag!!! :-)

Anonym sa...

God orgon! ha en superfin söndag!

Anonym sa...

Härligt med ljus i mörkret. Jodu, här städas och fejas för nästa Lördag har vi fest, ca 50 pers kommer. Torsdag och Fredag har jag tagit ledigt så jag hinner med all mat. Ha det gott i helgen, vännen.