torsdag, oktober 09, 2008

Paus

(Foto av Fru Pusselbit)
Abbe sitter och slumrar på sin pinne och regnet öser fortfarande ned utanför fönstret. Jag har hunnit dricka ytterligare två muggar grönt te med vilda körsbär och ska snart sitta lite mera med tyskan.

Det är glädjande att det går bättre på börsen idag, men mindre roligt att vartannat landsting går mot en förlust i år. Samtidigt ligger landstinget i Uppsala lite illa till. De bildar nu ett finansutskott för att bevaka sina placeringar i den isländska krisbanken Kaupthing... Vi får väl se hur allt slutar. Gårdagens varsel hos Volvo var lite chockartat och det allra jobbigaste är ju att det är så många underleverantörer som kommer att få varsla en hel del också. Allt som allt kan det faktiskt bli över 15000 människor som plötsligt står utan arbete... och då har vi ju inte räknat med andra företag som också kanske ser sig tvungna att göra sig av med folk för att klara den ekonomiska krisen.

Nej, nu ska jag fortsätta med tyskan och inte titta ut på regnet, eller i en del ekonomitidningar på nätet...

Jag har en hel chipspåse gömt i ett skåp, jag kanske hinner äta lite av det innan resten av familjen dyker upp här hemma... ;)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Här har det också regnat hela dagen, men vi tog ju en tur till staden, sambon köpte två böcker och jag papper, fniss :) Så nu har jag så jag kan göra kort, men är totalt tiltad i skallen å vet inte hur jag ska göra, ha ha Så det kan vara :) Än har inte grejerna med stämplarna mm kommit, att skriva är ju mitt dilemma, därför vill jag ha stämplar :/ hoppas läsningen gått bra å att grannarna har hållit sig lugna :)

Anonym sa...

Regnet det bara öser ner...
Det är otroligt hårt för vissa familjer nu i dessa tider

Anonym sa...

Vi fick lite sol på em. Kram från Sita

Anonym sa...

ja de är hemskt detta med varslande. man får vara glad att man har ett jobb!
/tuta

Anonym sa...

Jag har också en oro för vart vi är på väg...känner mig tyvärr fattig och helt i händerna på andra...
Min kväll blir tyvärr också chokladlös... =(
Ha det gott!
Erika

Gealach sa...

Vilken mysig bild!

Ja, ät chips du, passa på så du får ha dem ifred! :-D

Anonym sa...

Ekonomi är knepigt....och dessutom regnar det...

Anonym sa...

Ja, hoppas du hinner få i dig chipsen innnan familjen dyker upp... *mumsar choklad i ensamhet*

Anonym sa...

Äter du chips på en vanlig vardag?

Anonym sa...

Ja, nu känns den här oroliga tiden i magen. :-/ Det är nog många som sover betydligt sämre än jag dock. Stackars människor...

Hoppas att du får en trevlig kväll, Fru P.

Anonym sa...

Här har varit en fin dag utan regn. Det är fruktansvärt för många människor i dessa tider.Hoppas att det snart vänder igen. kram

Anonym sa...

Ja, det blir ju så; många från Volvo måste gå och det ger en dominoeffekt åt sidorna så klart - trist.

Anonym sa...

Usch ja, det där är verkligen deprimerande! Huvva..
Svar: Roligt om du fann inlägget vara kul! :)

Anonym sa...

Ja man kan lätt fastna när man läser om finans världen:)Chip får man allt ha lite gömda.
Sov så gott!
Kram lena.