fredag, oktober 24, 2008

Äntligen fredag! =)

(Foto av Fru Pusselbit)
Ute är det mulet och lite halvdimmigt. Sonen är just nu hemma på en håltimma och jag tar lite paus ifrån allt som behöver göras. I morgon kommer mina föräldrar förbi på en snabbis och hämtar ett vitrinskåp vi har ståendes här, samt deras underbare och sällskapssjuke papegoja, Abbe. När de dyker upp, vet jag inte ännu, men jag får väl försöka få tag på dem igen. De har inte svarat när jag ringt dem... ;)

Sedan får vi väl se vad vi ska ha till middag idag också. Antagligen blir det någon sorts chilisoppa...

Egentligen skulle jag släpat mig till Universitetet idag, men det får vara, för jag måste få ordning här. Mina föräldrar åker iväg till USA och mina systrar, antingen på söndag eller på måndag. Minns inte riktigt när... och jag vill skicka med lite saker dit och allt måste göras idag, för i morgon har vi fullt upp med annat.

Till höger finns nu två klockor inlagda. En visar Oklahoma-tid och den andra visar Sverige-tid. Mina systrar bor i Oklahoma, USA, så nu ska det bli lite lättare att veta hur mycket klockan är där, när vi är här! ;)

Jag önskar er alla en trevlig och härlig fredag!! =)

15 kommentarer:

Anonym sa...

och var importerar man?
Hej då från Gullan!

Anonym sa...

Kan vara bra å veta tiden så det inte rings mitt i natten :) jag får ju tacos på festen och till gubben måste jag komma på nått så han inte blir putt, hi hi :)

Anonym sa...

glöm inmte att vi även går till vintertid då när du fixar klockorna =)

ha en underbar fredag du med=)
kramis

Anonym sa...

Vilken fin höstbild. Kram från Sita

Gealach sa...

Åh, vilken fin höstbild!

Anonym sa...

Vilken vacker bild! Är det du som har tagit den??

Ja, halsband är visst väldigt roligt! :o) Han riktigt hänger i pappas halsband. Guld är fint! ^^

Jodå, dagen blev iaf lite bättre. men jösses vad trötta vi är både Ludde och jag. Han somnade kl 17. Och jag vet inte om jag ska väcka honom eller låta honom sova. Svårt juh!!

Får önska en trevlig helg! Härligt med fredag! :o)
Kram

Anonym sa...

chilisoppa lät gott, här står en smörgåstårta i kylen och väntar på att bli uppäten =)

Anonym sa...

Smart med klockorna.
Japp, härligt med fredag. Här är det räkmackor på gång. Och jag har feber. Två som ska sova över och en make på ingång med fredagsmyset ;)

Anonym sa...

Olika tider vi har i världen. Glöm inte ändra klockan i helgen. Härlig bild!

Anonym sa...

Och jag som tycker att min syster bor långt iväg - 20 mil bort... Ska nog inte tycka det längre!? ;-)

Hoppas du fick ihop allt som skulle ordnas idag! :-)

Trevlig kväll!

Anonym sa...

Låter lite hektiskt hos dig. Du skulle behöva minst fem kvart i timman. Trevlig helg!

Anonym sa...

Kors i jebanon! Bilden du har tagit ser ut som om du har fotat den, på väg till mitt jobb. Du är allt bra duktig du, som listat ut var jag jobbar;)

Anonym sa...

Tack så mycket för den önskan. Jag hoppas att du också har en trevlig fredagskväll.
Sitter just nu och kollar på metrobloggen, men den verkar ha kraschat totalt eftersom det nollställs i natt så är väl "alla" där. Men nu går jag nog och lägger mig i stället.
Ha det gott!

Anonym sa...

ja de är några timmars skillnad i tod... ha en fin freda! :)

Anonym sa...

sv- ja alla är vi olika. ja hade en period efter mammaledigheten var slut. och då var ja så, kunde bli folkskygg, svarade inte gärna i telefon och ville bara vara hemma... men sen när ja väl kom igång igen kom mitt sanna jag fram, hehee..