tisdag, oktober 07, 2008

Goder afton!

(Foto av Fru Pusselbit)
När sonen kom hem, var han så trött att han slocknade i sin säng och låg där i någon timma. Min man ska till röntgen snart och blodprov är taget för analys. Först efter det vet vi hur det är med hans sköldkörtel.

Dottern är just nu på karate och kommer snart hem igen och ute är det kolsvart!!

Vårt bostadsbolag har ännu inte satt på någon värme och jag har frusit rejält hela dagen. Har försökt få upp värmen genom att gå fram och tillbaka i lägenheten och druckit många muggar hett te och suttit under en filt och ett täcke med raggsockor på fötterna...

Ikväll åt vi en väldigt god äppelkaka med ett täcke av knäck. Mums!! =)

12 kommentarer:

Nippertippan sa...

Hoppas det är bra med din man. Vad trist att det är så kallt hemma hos er. Vi brukar också ha samma problem ibland. De hinner inte riktigt med i svängarna. Tvätten tar lång tid att bli torr, och det är jätte jobbigt!
Ha en mysig kväll med te! Massor av varma kramar:)

Anonym sa...

Å vad gott de där lät :) Men attans att du ska behöva gå å frysa på det där viset, de är ju inte roligt ... hoppas det fixar sig :)

Anonym sa...

Sköldskörteln är ju inte att leka med, håller tummarna för att det är ok. Gott med äpplekaka. Ja, alla kakor och tårtor är faktiskt goda tycker jag. Ha det gott i stugan!

Anonym sa...

Äppelkaka med knäck på - hur gott låter inte det?!?! *mums*

Anonym sa...

Ja men tyvärr verkar det inte bli så, senaste ursäkten var att hon inte hade råd så nu vet jag inte mer vad jag kan göra förutom att bjuda dem båda på allt och det vet jag inte om jag har lust med...

Anonym sa...

Det är verkligen mot mina principer att bara svara på kommentarer, men jag orkar verkligen inte läsa just nu. Är helt slutkörd! Jag vet itne hur jag ska orka denna veckan och det är bara tisdag.. =(
Vilket är förklaringen till min förvirring /mitt slarvande.. Du får en stor kram på kramdagen anyway: KRAM!

Anonym sa...

Visst är det jobbigt att frysa inomhus....det är då det skulle vara skönt att tända en brasa! Har du provat värmeljus på ett fat? Det värmer faktiskt....

Anonym sa...

Om det ändå vore enkel tonårströtthet... Den saknar jag idag! Nu måste jag sova! Upp tidigt i morgon! Jag ska skärpa mig och läsa igenom bloggen så snart jag har tid över! KRAMAR

Anonym sa...

Smarrigt!

Anonym sa...

Tur att du fick lite god åppelkaka att värma dig med! Häftig kastanjbild! Jag och sonen såg kastanjer stora som apelsiner! Jag menar det gröna höljet - men ändå. På trädet bredvid var det normal storlek.. Underliga saker sker i naturen.

Anonym sa...

usch, inte satt på värmen? huva. hos oss e de i alla fall ljummet nu i elementen så nåt har dom satt på.
hoppas de går bra hos doktorn!

Anonym sa...

Oj, fullt ös här märker jag! Usch var hemskt utan värme! =(

Sv: Jag är så väldigt social och vill ha kontakt med de som kommenterar sådi blir ett dilemma för mig. Men jag håller med, livet utanför går först i de lägena! =) Jag har sovit lite nu iaf och det känns bra!

KRAM!