måndag, oktober 06, 2008

Försovning

(Foto av Fru Pusselbit)
Denna måndag har varit lite jobbig hittills, trots att det är ett underbart soligt och härligt väder utanför fönsterna.

Min man somnade om och försov sig, hade jag inte vaknat till och väckt honom, skulle han nog sovit nu också... (hans mobillarm börjar klockan 05.00, men han använder snoozern en hel del...).

När jag kom upp för att flytta bilen, visade det sig att dottern försovit sig. Jag väckte och körde henne snabbt till skolan och hon kom nog "bara" 10 minuter för sent.

Dessutom erbjöd jag min son att köra honom också, för han skulle börja ca 08.00 imorse och låg fortfarande i sin sköna säng vid 08.50, när jag väckte honom. Fast han tyckte nog att han inte behövde stressa så mycket, han var ju ändå så sen...

När jag ställt bilen vid Ishallen, såg jag en annan bil som jag kände igen. Den har också stått på parkeringen i vårt bostadsområde väldigt ofta... Jag misstänker starkt att de också flyttar sin bil fram och tillbaka som vi gör.

På vägen hem, lade jag märke till att det var is på snöbären. Det verkar som om det varit riktigt kallt inatt!
Nu ska jag ta och sätta igång med allt och önskar er en trevlig och bra måndag!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en morgontrött familj....
:-)
Skönt att de har dig så de kommer upp.

Anonym sa...

Känns igen,man blir så stressad när man försovit sig hehe:)Ja,man får köra lite rally ibland på morgonen.Ha det bäst, kram lena.

Anonym sa...

Sonen verkar ha en skön inställning till
tiden, han kommer aldrig att gå i väggen.
Hurra för honom.

Svägerskan

Anonym sa...

vissa dagar är tröttsamma :)

Anonym sa...

Usch vad jobbigt med försovningar. Hoppas dagen blir bra ändå

Nippertippan sa...

Det är tur att du var piggelin och kunde väcka alla :) Annars skulle ni kanske sova fortvarande!!!
Hoppas du har en härlig dag idag!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

låter som du haft en alldeles vanlig måndag LOL
haha bättre lycka imorgon =)
ibland behöver man sova ut =)

Anonym sa...

Det verkade som de tyckte att det var skönt att sova. Härlig bild. kram

Anonym sa...

Jobbig början på veckan. Det har jag också haft. Ingen sömn= Lalilalila ;) Bingo

Anonym sa...

åh guu va jobbig start på dagen att försova sej.. mina dagar brukar bli kaaaos om ja försover mej.. hahaa. hoppas måndan blidde bra ändå :)