måndag, januari 05, 2009

God kväll och god natt! =)

(Foto av Fru Pusselbit)
Ute är det ca 8 minusgrader och riktigt skönt faktiskt. Jag och herr Pusselbit har varit och storhandlat ikväll och det var rejält urplockat, så vi fick handla i två affärer för att få det som stod på vår inköpslista, men nu ska vi bara behöva köpa mjölk framöver om jag ser till att baka brödet, vill säga. Jag passade också på att köpa fyra flaskor god julglögg, för de kostade 10 kronor styck! ;)

När tonåringarna hjälpte till att packa upp här hemma, började de slåss med en gurka så att den gick av. Så kan det gå när dottern brukar vara med i Death Game och skolans IT game ;)

Just nu sitter maken och njuter framför datorn. Det känns bra för honom att vara ledig i morgon, efter att bara ha jobbat en dag efter jul- och nyårshelgen. Nu börjar snart en av mina favoritthrillers på kanal 1, "Klienten" av John Grisham, med Susan Sarandon och Tommy Lee Jones.

Jag önskar er redan nu en god natt, för efter filmen ska jag fortsätta att läsa "Sagan om ringen"! =)

12 kommentarer:

Nippertippan sa...

Åh...jag minns när du berättade förut om den där roliga och spännande game'n... nu får du inte ha gurkorna ifred!!!
God natt, sov sött och se vackra drömmar:)

Anonym sa...

Vilken skön blogg och vilka vackra bilder!!! Du skulle kunna göra en almanacka med en ny bild för varje dag!!!

Ha en skön tisdag!!

Anonym sa...

Hoppas du INTE läser boken på tyska bara... KRAM och god natt.

Anonym sa...

Hej mitt i natten, nu sover väl du antar jag. Jag är hemma efter att ha varit ute på äventyr ;) *kram*

Anonym sa...

God morgon. Mildare här idag -6. Låt dom betala för gurkor som dom leker sönder. Kram från Sita

Anonym sa...

Kan just tänka mej minen när de såg gurkan gå av... *ler*
Ha en bra dag idag!
kram

Anonym sa...

jag har ju glömt att säga vad fint du har fått i bloggen

Anonym sa...

Haha,så gurkan gick av :))Aaah,det DÄR passar in på mig:Det bor en rebell inom mig. Varje gång någon talar om för mig vilka trender som gäller måste jag göra tvärtom.
Mmm,Susan Sarandon,en av mina favvosar,men den thrillern har jag missat,synd.Ha en fin dag nu,kram/Bitte

Anonym sa...

God förmiddag i stugan! Här blev det åt det varmare hållet redan igår kväll så idag har vi bara -2 å det är såååååååå skönt,hihi... Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Kikar in för att önska dig en fin dag!!Kram lena.

Anonym sa...

När jag bakar använder jag bara vatten, aldrig mjölk. Aldrig någon som märkt något, dom blir förvånade när jag berättar. Har bakat så i över 20 år (inte för att jag bakar så ofte =)).

Anonym sa...

va skönt att ha handlat o fixat. ja borde oxo ta o storhandla, har blivit så lat i de nu när ja e ensam varannan vecka...