tisdag, januari 06, 2009

Goder afton! =)

(Vad jag längtar efter sommaren!! Foto av Fru Pusselbit)

Grönsakschilisoppan puttrar på spisen och till efterrätt ska vi ha citronfromage. Det är ju så underbart gott! Snart ska maken lägga in all mat i den avfrostade frysen. Det känns skönt att den är gjord... och tvätten skall strax hängas upp!

Dotter Pusselbit var oerhört svår att få upp idag. Det visade sig att hon somnat först vid 11.30. Hon tänkte att om hon är uppe hela natten och sedan så länge som möjligt, kommer hon automatiskt att kunna vända på dygnet. Ja, vad ska man säga? ;)

Just nu går det en intressant dokumentär på svt 2 som heter "Hårets hemligheter". "Allt du vet och inte vet om hår och frisyrer. Det handlar om besatthet, myter och mystik." Visste ni att perukerna på 1700-talet var mycket högre än andra peruker som funnits, rengjordes i stort sett aldrig och var fulla med skadedjur, man hittade till och med möss i dem!? ;)

Jag önskar er alla en fortsatt trevlig och härlig kväll! =)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det bra själv, nu släcker jag ner o tittar på TV. Kram från Sita

Anonym sa...

Men fy vad äckligt, möss i peruken. Huuua. =)

Anonym sa...

Halon!

Jag känner igen det där med dottern och *SOVA LÄNGE*... Min klev upp efter 16:00 idag... I morgon börjar skolan och då ska hon upp kl 07:00!!!

Ha det gott!

Anonym sa...

har puttat o petat o killat och lockat o busat i dag med bägge sönerna för att få upp dom skapligt..hmm blev lite halvskapligt till slut..
usch tur man inte hade peruk då..yack va äckligt..å vad det måste ha kliat

Anonym sa...

Jag önskar jag hade ork att frosta min frys också,måste ta mig i kragen och göra det.Har en 17-åring som sover länge.Skönt att skolan börjar imorgon.

Nippertippan sa...

Uh...småkryp i håret... iiiihh... det börjar genast krypa i kroppen bara av tanken. Tur att vi lever i en annan värld. Fast det finns en del konstigt i dagens värld med!
Nattinatti!!!
Kramiz:)

Anonym sa...

Det var väl inte någon dålig terori hon hade din dotter *ler*
Kram Locklig

Anonym sa...

Det var längesedan jag åt citronfromage...
Såg en syn för mitt innersta om en katt skulle få syn på en mus i den där peruken... Hi, hi, hi.... Vilket kaos.

Anonym sa...

hahaa, möss? i peruken? tror de blir ringa frissan imorron.. haha! kalufsen börjar bli lite lång =P