onsdag, januari 07, 2009

Småplock och glöggprovning...

(Foto av Fru Pusselbit)
Ikväll passade jag på att se på andra filmen med Zorro, "Legenden om Zorro", som gick på kanal 3 och efter det Miami CSI på 5:an. När det var slut gick jag ut i köket och insåg att min man lagt sig för att sova och inte hade lagt in maten i frysen efter avfrostningen ännu och att all maten fortfarande stod ute på balkongen. Det var bara att ordna med det och sedan flytta på bilen och efter det hänga tvätt... Nu ligger alla i min familj i sina sängar och förhoppningsvis sover. Jag har mina misstankar om att dottern är vaken, men snart ska jag dra ut sladden till internet och då kan hon inte chatta med några längre... ;)

Ute är det ca 5 minusgrader och det verkar vara ett visst omslag i vädret. Det kan ju vara därför jag fick migrän i eftermiddag. Helt plötsligt kunde jag inte läsa någonting, för det blixtrade framför ögonen så mycket och då visste jag att det var dags att ta in migräntabletterna innan den hemska, fruktansvärda och jobbiga huvudvärken började.

Ikväll har jag också provsmakat Kiviks Äppelglögg med smak av apelsin och saffran. Enligt Kiviks Musteri kan man dricka glöggen kall eller varm och jag provade både och. Jag vill å det varmaste rekommendera denna glögg, den var verkligen fantastiskt god!! Det var nästan så att jag ville springa iväg till närmaste Willys och köpa många fler flaskor av denna sort, innan de blir slutsålda. De reas just nu ut för 10 kronor styck...

Men, jag ska upp i morgon (idag) också, så nu önskar jag er alla en god natt OCH en god morgon! =)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger Go morron! Du skrev din kommentar hos mig kl 03.04 och det var ganska exakt en timme innan jag vaknade, haha :)
Hoppas att du hann få i dig medicinen INNAN du fick hemsk huvudvärk!
Tänk att barnen kan sitta uppe vid datorn så sent! :) *ironisk*
Tack för din kommentar! Kram!

Anonym sa...

God morgon vännen! Visst har det blivit omslag på vädert. Var det gott med glöggen. Ha en fin dag.

Anonym sa...

Det var inte så farligt svårt att komma upp nu på morgonen. Hoppas du klarar det galant. =)

Anonym sa...

Godmorgon i stugan! Jag kikade på Ewa Rydberg igår. Hon är himla rolig tycker jag. Sen var det allt skönt med ett gott bad innan man gick och la sig igår. Idag ska jag iväg och jobba som vanligt och vill egentligen fortsätta sova nu på morgonen. Tack och lov så finns det kaffe så man får upp ögonen något mer. Ha en riktigt bra dag! Tjingeliiiing!

Anonym sa...

Glöggen lät god! Var den godast varm eller kall? Själv tycker jag att det låter inte så gott med kall glögg...

Anonym sa...

God morgon i stugan! Du fick en massa jobb på nattkvisen, hoppas du inte har migrän idag!!! Här har det blvit kallare igen, ingen ordnig alls :) Ha en bra dag ;)

Mindi sa...

Vet du.... efter att ha haft så kallt i flera dagar (runt 20 minus grader!) så sa jag till sambon i går när vi gick ut... - Det känns som att det är PLUSgrader ute nu!!!!??? Och det tyckte han också... Sen tittade vi på termometern och den visade faktiskt -5 grader! Men jisses, det kändes riktigt behagligt ute efter att ha haft så himla kallt i flera dagar. ;)

Stor kram
M I N D I

Anonym sa...

Jag dricker så sällan glögg.. men den kanske är något för mig då ;) Ah, var mannen trött.. Tur att du fanns kvar upp och kunde fixa till allt *kram*

Anonym sa...

Glögg är så..gott!!
Här jobbar man för fullt igen.
Ha det fint, kram lena.

Anonym sa...

oj, men hujja! Sover du aldrig på kvällarna?! =O

ingen orsak! det är superenkelt och tillagar sig i princip själv så det rekomenderas! Supergott och passar såväl vuxna som barn. =) Tips är att ha ex. ruccula vid sidan, det är verligen ett lyft! =) Nej..skolan kallar... kram!

Anonym sa...

Den glöggen har jag inte smakat.

Anonym sa...

Vi testade någon äppelglögg på lucia och den tyckte jag var god. Är inte så förtjust i glögg annars =)

Anonym sa...

glöggen låter smarrig!
hoppas migränen släpper... kram