måndag, januari 05, 2009

Fyrverkerier

(Hos mina föräldrar, foto av Fru Pusselbit)
Nu ska jag alldeles strax flytta på bilen från vårt kostsamma område till gratisparkeringen på Ishallen. När jag och sonen flyttade på bilen från Ishallen till vårt område vid 00.30 i natt, var det ca 15 minusgrader och isen var svår att få bort från bilrutorna. Jag satte det jobbet på son Pusselbit, men nu är jag ensam... det är ca 13 minusgrader och solen verkar vilja vara framme idag.

Det var lite svårt att somna på grund av att det verkar som om några höll på att skjuta av gamla fyrverkerier hela natten. Klockan 04.00 damp en tidning ned i brevinkastet. Efter det kunde jag äntligen somna... (och då har jag ändå hörselsuddar på mig).

Jag hoppas att ni alla får en underbar och härlig måndag! =)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja solen verkar vilja komma fram här med. Har satt i motorvärmaren så vi slipper en kall bil när vi ska åka. Kram från Sita

Anonym sa...

Jag har med sovit konstigt inatt...

Pixi sa...

Oj vad kallt ..Vi hade 10 minus inatt..Ha en skön pluggmåndag! Kram =)

Anonym sa...

God morgon i stugan! Synd att ni måste ställa om bilen stup i ett, framför allt i denna kyla, hutter hutter... här har det blvit lite varmare idag, skönt.. Ha en bra dag :)

Nippertippan sa...

Jag lider med er när jag läser om hur ni får flytta bilen mitt i natten så där...Jag kunde inte sova så bra pga att det var så kallt i lägenheten inatt. Fyrverkerier hör inte jag;)
Ha en skön måndag!!! Det är soligt här med.
Kramizar:)

Anonym sa...

Jag gillar fyrverkerier men tycker att dom ska vara på "rätt" natt. Inte hur länge efter som helst. =)

spindelpappan sa...

ehh synd att ni måste betala för er parkering det slipper vi den inngår i låån eh hyran det enda som kostar är svett och valkar på händerna då ingen snöröjjning och annat dylikt inngår utan får ombesörjas av ägarna = vi. men omni vill så kan i få ställa fodonen på våran parkering GRATIS

Spindelpappan

Anonym sa...

Det är synd att inte alla kan smälla sina raketer när man ska, hoppas du är utvilad ändå =)

Anonym sa...

träligt när dom inte kan låta bli o smälla mitt i natten så där, räcker väl runt nyår... :/