tisdag, januari 20, 2009

En lugn tisdagskväll

(Foto av Fru Pusselbit)
Idag har det snöregnat en hel del och sonen var genomvåt när han kom hem från skolan. Ändå har vi fortfarande snö, för det blev mer och mer snö och mindre och mindre regn allt eftersom dagen gick... det är så ljust och fint med snö ute! =)

Herr Pusselbit jobbar oförtrutet vidare på att sätta ihop en dator och har nu inte sovit på ett dygn. Vi får se om det ordnar sig med nattsömnen för honom! Annars verkar han må bra och är vid gott mod efter operationen.

Dotter Pusselbit ligger i soffan med sin lånade dator från skolan och surfar runt på nätet. Kanske att hon kan gå till skolan i morgon...

Jag bakade några lantbaguetter förut idag, men de är snart uppätna. Det blir nog dags för ett rejält storbak av bröd snart!

Jag önskar er en fortsatt härlig tisdagskväll! =)

26 kommentarer:

Anonym sa...

aja baja vad han måste ha frysit.. hihi gubben är på hugget :) hoppas tösen blir friska snart, är ju så tråkigt å vara sjuk..

Allt möjligt och omöjligt sa...

Det låter som en skön dag. Bilden är fantastisk, frostig och fin. Här är allt bara uppåt efter dagens historiska evenemang. Kram Eva

Anonym sa...

Blir det inte väldigt halt ute då?! Men mysigt med vitt iaf! =)

Tack för din värmande kommentar! Jag kände hur jag kämpade förut och gjorde saker men som inte riktigt hjälpte.. Jag hoppas detta blir bättre, jag kan iaf se en ljusning! Men det är skrämmande nu.. han kommer snart hit! Hjäälp, det blir på riktigt!

Anonym sa...

Hoppas ni har det bra. Kram från Sita

Anonym sa...

Jag vet iaf vem som inspirerat mig till alla soppor!! ;) Ta åt dig! =) Något bra billighetstips? Jag tänkte kolla om jag kanske har linser! Linser och potatis är ju bra tror jag! :D

Anonym sa...

Hej vännen :-)
Hur är det med dig så ?
Här är det full rulle för jag började jobba i går...

Ha det bäst !
Kram Maria

Anonym sa...

Tjenare! Det kom stora flingar en halvtimma imorse här, sen ... har det bara regnat hela dagen. Usch vad man blir blöt om fötterna då. Hej hej!!!

Anonym sa...

Härlig bild!!

hoppas du haft en bra kväll..sitter och bloggar runt men det går inte lämna kommentarer på blogg.se, har du med det problemet?

Anonym sa...

skrev fel adress

Anonym sa...

Ja det verkar funka med blogg.se nu igen, tack tack :-))

Anonym sa...

Vad bra att din man är igång igen,men han måste ju sova också, Hoppas dottern kryar på sig.kram

Anonym sa...

Nu är kvällen snart slut. God natt!

Anonym sa...

jag tycker egentligen inte om smeten i mitten därför äter jag dom inte så ofta, men syrran brukar göra utan eller blanda ut den lite så det inte blir så stark smak av mandelmassan :)

Anonym sa...

Ja han tycker nog att det är skönt att vara hemma så han inte har tid att sova.. ;) Krämen har varit perfekt till mitt ansikte nu när man har gått ner så mycket, då kommer gärna rynkorna fram *kram*

Anonym sa...

Tack så hjärtligt. Det var en av de finaste utmärkelse jag fått här på bloggen. Att vara kreativ tycker jag är så fint att vara.
Jag har fått till et vers + länk hit om detta. God natt, sov gott!

Anonym sa...

Hej hopp ibland är det svårt att komma in och lämna spår....fastnade i dina nomineringar och motiveringar och vips var allt borta.....konstigt! Men nu är jag tebax och säger grattis till dina awards. De är du värd för du tar dig alltid tid att läsa, begrunda och ge fina kommentarer......

Batteris/Beatrice sa...

Jag är avundsjuk på alla som har tid att baka bröd! Jag vill alltid göra sånt, det verkar så mysigt!

Anonym sa...

va gott, du får baka åt mig med!
EN skön dag har ju du iaf haft men bättre om snön lagt sig
kramis

Daniel sa...

Hoppas du bjuder på bröd snart. Jag tar med mjölk.

Även fastän jag inte fick awards så e jag glad att vara här ändå! ;)

Anonym sa...

Ja min tisdagskväll blev lugnare än förväntat då metrobloggen stängde för underhållsarbete i kväll... Så jag kommer nog i säng i tid för en gång skull...
Hoppas din man går och sover snart. Han måste väl vila någon gån ;-)

Anonym sa...

oj, ja herrn jobbar då på med datorn =)
vi har oxo haft bara slask o blask idag. usch, blött bara man kilade till garaget.. hehe..
ha de så bra! kram

Anonym sa...

Då hoppas jag att gubben din har fått sova gott i natt

Peter Olofsson sa...

Borde herr Pusselbit inte vara lite rädd om sig och inte arbeta så hårt med datorn, fast jag vet hur det är jag är likadan själv har jag börjat så har jag svårt att sluta, det syns kanske inte här på Jernsaxenbloggen alla gånger men för att dra igång den här föreningen så har det krävts mycket jobb och nu verkar det som jag måste börja med att sälja handikapphjälpmedel, det finns mycket att önska av dessa produkter och det finns mycket bra men dock intei Sverige alla gånger som sagt tittar in för att se att du har det bra och det verkar väl ok? Hoppas jag mvh från Peter Olofsson!PS: Fin bild som vanligt!

Anonym sa...

Ja, den blå tårtan var juh gjord av mormor. Hemmagjort brukar vara godare. Iaf när det är gjort av min mor. Den var riktigt mumsig! :o)

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att det löser sig med sömnen för mannen.
Och att ni alla mår bra.
kram Lallis

Anonym sa...

Sådär, nu har jag läst ikapp mig på din blogg. Ha en bra dag ;)