lördag, januari 17, 2009

En kall januarilördag!

(I ett fönster hos min svägerska, foto av Fru Pusselbit)

I går var jag och son Pusselbit ensamma hemma och det fanns pizza kvar från i torsdags som vi åt, samtidigt som vi såg på Rob Roy klockan 21.00. Vi hade det riktigt mysigt bara vi två. Vid 00.00-tiden kom dotter Pusselbit hem från Uppcon utan kompisar för att sova lite grand. Kompisarna tänkte stanna kvar och vara uppe hela natten och sedan komma hit mot lördagskvällen... antagligen försöker de hålla sig vakna med hjälp av energidrycker... Jag är glad över att dottern kom hem för att sova istället för att göra som kompisarna.

Ute är det fantastiskt soligt, 12 minusgrader och lite snö täcker marken. Mitt glöggte ska snart drickas upp och sedan ska jag sätta igång här hemma. Maken sa att han ringer från sjukhuset när det är dags för mig att åka och hämta honom. Antagligen blir det någon gång efter 12.00-tiden, för han ska få äta nötbiff till lunch idag.

Nu är det 440 inlägg i bloglovin att beta av ;) Och jag önskar er alla en trevlig och härlig lördag! =)

11 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon i stugan! Ja nog var dottern smart att åka hem och sova en stund, ska ju orka med denna dag också :) Här är det mycke varmare än vad vi hade igår, skönt skönt... Ha en bra dag :)

Anonym sa...

God morgon. Så kallt ni har det, här är det runt -5 just nu. Trevligt att dottern kom hem. Ha en bra lördag. Kram från Sita.

Anonym sa...

Oj det var ju verkligen kallt men ni har ju sol,här är det 1 plusgrad och mulet. En fin bild.Hoppas allt väl med din man.

Lallis - liv och leverne sa...

Haha; man skulle kunna säga att du prenumererar på några;)
jag har några också och det kan bli ganska så fullt. Vet att jag hade och göra ett bra tag sist jag var i väg i en dag.*s*
Kramar till goa du.

Mindi sa...

Det där med BLOGLOVIN ( hette det så??) har jag inte satt mig in i hur det fungerar.... är det bra????

Åh har du sol.... så härligt. :)

Kram kram
M I N D I

Anonym sa...

Ojdå...det var många inlägg! :)

Kan förstå om Herrn P vill äta lunch när det är så gott som nötbiff...men man vet ju vad som sägs om sjukhusmat...
Jag lär ju få en förstahandsupplevelse av det snart...!
Jo det var massor som köade på torget igår...vid kvart i tolv på dan...Helt sjukt vad mkt ungdomar!

Ha en trevlig lördag!!

Pixi sa...

Oj vad mycket som har hänt här då!!Vad bra att maken din mår bättre ,hoppas det går åt rätt håll nu!Ska hålla tummarna för att det gått bra för dej på tentan!Undrar vad e Upcon e för nåt??(nyfiken)haha..Ha en bra helg !Kraam!=)

Anonym sa...

Oj, vad många inlägg att läsa.
Ha en bra dag!
kram

Anonym sa...

Gomorron!

Anonym sa...

Hoppas det gick bra för mannen att komma hem. Du har en hel del att göra med din bloggkoll. Lycka till.
Dina dagens ord tycker jag är jättebra. Dom stämmer verkligen. =)

Anonym sa...

Vad är Bloglovin' är det samma som bloggkoll? Du får inte läsa ihjäl diog kära du. KRAM