onsdag, januari 21, 2009

En solig onsdag! =)

(Himlen, foto av Fru Pusselbit)
Det är strålande solsken och två minusgrader ute och rätt så halkigt. Jag körde min försenade dotter till skolan. Hennes yrsel var borta idag, men inte huvudvärken och det är tur att magnecyl hjälper! (Alvedon hjälper ingenting)

Son Pusselbit försov sig också, men han har inte gett sig iväg ännu. Just nu har han en rejäl håltimma... Herr Pusselbit lade sig vid 01.30 inatt (jag också) och han sover fortfarande och snarkar för fullt. Jag har redan varit inne och försökt väcka honom, så att han kommer in på bra tider, men det är inte lätt. Han är lite som tonåringarna i huset... undrar om man kan få upp honom om man sprutar vatten på honom? ;)

Efter att jag kört dottern till skolan, svängde jag förbi Lidl och köpte lite müsli och yoghurt. Vad skulle sonen göra utan müsli på morgnarna? Jo, äta en massa havregryn! ;)

Bredvid mig har jag en mugg kanel- och äppelte och snart ska jag dra igång med operation köksstädning och bakning. Jag har också en tvätt att ta reda på... tänkte så smått försöka avleda makens inriktning från datordelar till städning. Vi får se hur det går! ;)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe!!
Spruta vatten brukar funka:)
Här skiner solen fast det är kallt.
Du har lite att stå i idag ser jag.
Baka var så..längesedan jag gjorde!!
Du är flitig du:)
Kramen!

Mindi sa...

Men du vilken alldeles härligt blå och glad bild. :) En blå himmel är verkligen vacker och det gör mig glad. :)

Ja jag skrev ju om att man ska försöka tänka positivt men jag erkänner att jag inte alltid gör det och i dag är det en sån där bläig dag då det inte går att tänka något positivt... mens och allt sånt du vet. ;)

Kramis
M I N D I

Mindi sa...

...tsss. ;)

Tala om att det blir snurrigt ibland men det var ju inte DU som hade kommenterat mitt positiva tänkande. ;) Men nu vet du ändå hur jag har det...tsss. ;)

Kram
virpannan
M I N D I

Anonym sa...

Jaså min stackars nyopererade
lillebror får inte sova, utan han
ska upp o städa också!!
Är han inte sjukskriven va?????

Ang alvedon, det är väl ingen värk-
tablett det är ju febernedsättande
för bäbisar.

Svägerskan som är trött o sur idag

Anonym sa...

Så han somnade tillslut ;-)
Lycka till med städningen...

Anonym sa...

Ja vi får hoppas det går bra,men det är inte lätt.Många hästar i loppen.Går det bra så tittar jag in på en fika och smakar det du bakat.

Anonym sa...

Jag har upphört med skurningen :) Nu är nedervåningen klar så det är uppe kvar och där är det ett rent katastrofområde förutom i vårt sovrum. Alla barnens rum är där uppe och.. *blundar hårt* ja, jag behöver inte förklara närmare va? Hoppas din avledningsmanöver fungerar på gubben din, men jag är inte så säker, haha!

Anonym sa...

Vilken härligt bild! Den får mig att längta efter sommar! ^^

Anonym sa...

Du har blivit utmanad. ^^

Anonym sa...

hihi om jag var han skulle jag välja datorn, :) hoppas han väljer det andra, fniss

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med din dotter om att alvedon inte hjälper. För mej hjälper aldrig alvedon till något. :O)

Anonym sa...

Snart finns det ett pris till dig på min blogg med motivering!

Anonym sa...

Härlig blå färg på himlen! Mycket sånt och lite varmare! Tack! Kram