tisdag, januari 13, 2009

God natt!

(En översikt över Kohäsion, en liten, liten del i Språkvetenskap och det blir större om man klickar på det, hämtat från Wikipedia)

Nu har jag skrivit ihop en sammanfattning av nästan 700 sidor och fått ned det till 21 tätt maskinskrivna A4-sidor. Fast då har jag ändå inte fått med allt, bara skummat lite grand på ytan... jag bara hoppas på att läraren kommer att fråga på de saker jag kommer att kunna! ;)

Från och med nu är det operation inlärning med hammare och ännu mera coca-cola som gäller!

Min man håller på att baka en kladdkaka. Han anser att han ska njuta så mycket som möjligt innan torsdagens operation... om vi är snälla kanske vi också får smaka ;)
Jag har lovat herr Pusselbit att följa med till sjukhuset och vara med honom när han skrivs in i morgon och det verkar som om han är glad över det. Min kära svägerska (och hans syster), ringde i kväll och pratade lite grand med honom och det uppmuntrade nog honom en del.

Idag har jag plockat undan julen. Det är bara de hängande ljuskransarna i vardagsrumsfönstret som är kvar, för jag tycker det är skönt med lite mera ljus i detta vintermörker.

Nu önskar jag er alla en riktigt god natt, jag själv ska börja studera på allvar!

9 kommentarer:

Batteris/Beatrice sa...

Ha så roligt med pluggandet! :p

Anonym sa...

Oj det där språkvetenskapliga trädet såg jobbigt ut... och vad i helsike har man för praktisk nytta av det i tyska?! Hoppas Du ska ha nytta av att plugga in detta... Det var SÅ mycket man läste som aldrig kommit till användning i verkligheten - och annat som man verkligen saknat i t ex lärarutbildningen som jag gick. Pluggar du nattetid för att det är lugnast då eller?! KRAMAr

Anonym sa...

Vad jobbigt det ser ut språkvetenskapliga trädet. Ha en fin dag.kram

Anonym sa...

Om inte en sammanfattning på 21 sidor är att "plugga på allvar" så vet då inte jag vad som är.

Anonym sa...

Lycka till med studierna. Själv har jag gjort ett studieuppehåll.
God morgon förresten. Ha en bra dag:o)

Anonym sa...

då har du vart riktigt flitig ser jag

oumberligating sa...

Klart att Herr Pusselbit är glad att du följer med honom vid inskrivningen. Personligen blir jag glad för dina små kommentarer på mina två bloggar, fick ju just en trevlig (tack) på Jernsaxenbloggen.
Du är duktig du som pluggar på måste jag säga, skulle mycket väl kunna tänka mig att läsa vidare själv, har bara varit arbetslös i några månader nu, men det ser inte så hoppfullt ut på den fronten, mycket nya varsel ser man och hör varje dag och de riktiga olyckskorparna tror att det är bara början vi ser. Fast det känns ganska avlägset endå, livet rullar på, alla med sina små "helveten" mina tankar går till din man som ska opereras, klart det måste kännas besvärligt särskilt psykiskt. Var själv uppe hela natten, minne fru hade det extra tufft i natt dels pga hennes rygg men hennes nya handskada som gör att hon inte kan ta sig någonstans(går annars med kryckor sedan 14 år tillbaka)gör också mycket ont, vi var i alla fall hos läkare för uppföljning igår, gåbord och jag som levande stöd så lyckades vi tas oss dit. Vi har en bra allmänläkare sedan många år han kontaktade direkt handkirurgen för något måste göras, men hur, mycket svårt på kronsika smärtpatienter vi får se vad som händer här, precis som ni så får man ta en dag i taget. Själv så kan jag inte lägga mig nu när "Lilla Frun" äntligen har somnat med hjälp av en annan fru "Fru Morfin". Det kommer någon från hemtjänsten och uppdater hemlarmet, som i sig varit helt värdelöst några gånger när hon larmat, inge n kontakt, barnen går i skola 500 meter härifrån har fått springa hem och ringa ambulans när jag varit och jobbat. Tycker synd om dem de har haft det tufft pga det här, men de kanske lärt sig något också?
Du behöver inte kommentera mina inlägg men det känns trevligt att du skriver att du läser dem, läser dina också, ni får ha det så bra som det bara går så ska vi försöka göra detsamma mvh från Peter Olofsson.
PS:Som du ser så skriver jag från Oumberligabloggen nu, "hemska" "vackra" möbler på gång där(ler). Dessa ting får min hjärna att koppla av, de finns ingen som helst logik i dem, hade jag levt på 1700-talet i Frankrike hade säkert jag också varit med och störtat kungen från tronen, trots att dessa möbler var till honom!? Det blev långt det här!
Peter

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att det går bra för din man. Och att det går bra för dig med din tenta. =)

Anonym sa...

Komplicerat, för dem som inte är insatta.