fredag, januari 09, 2009

En härligt solig fredag! =)

(Foto av Fru Pusselbit)
Vi har fått ett fantastiskt soligt väder, men det är 4 plusgrader och nästan all snö är borta. Idag känns det att jag sov så väldigt lite igår natt... ;)

Trots det försöker jag att passa på med studierna medan jag är ensam hemma och sitter här med alla böcker, papper och en mugg glöggte. Dotter Pusselbit gick upp före herr Pusselbit i morse, men det var nog väntat. Hon gick och lade sig mycket tidigt i går kväll! ;)

Allt bröd är nu uppätet, så det är dags att sätta en deg och baka lite... fast jag måste erkänna att jag inte har så stor lust till det. När man väl börjat går det av bara farten, så det är just det där att ta stegen till köket, ta ut ingredienserna och sätta igång.

Jag önskar er alla en underbar och härlig fredag! =)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Tittar snabbt in o önskar Dej en riktigt go´dag ! Kram, Elle

Anonym sa...

Hejsan. Idag är det en trög metroblogg igen. Trodde jag var ensam här vid datorn, ingen skriver nått idag. Kram från Sita

Anonym sa...

Goddagens! Blir avundsjuk på ditt solsken... Här är det alldeles igenmulet idag... <:-)

Nä, det man vinner i järntillförsel av att käka taggtråd lär rinna ut i det dubbla eller tredubbla genom de magsår man förmodligen drar på sej... ;-)

Anonym sa...

God morgon i stugan! Jag kommer inte in på min blogg idag :( men jag går via andras bloggar för att ta mig runt. Är så irriterande, kan ju inte heller så klart skriva nå inlägg :( mutter... Men här hos oss så skiner solen och det är riktigt skönt ute. Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Här har vi faktiskt också haft lite sol!!!

Lallis - liv och leverne sa...

Ja. solen skiner:)
Ha en härlig helg!(ja.. jag kommer nog in till dig under den , men ändå!)
Kram Lallis

Anonym sa...

Detsamma! Här har vi en underbart fin dag med lite värme och sooool! Jodu, man måste ju kolla att bilskrället håller i längden ju :P

Anonym sa...

haha...jo det kan vara jobbigt att komma igång...!
själv har jag svårt att komma igång å plugga...men jag är ju samtidigt förkyld så jag skjuter på det till efter helgen...:P

Visst blir man lycklig när det blir sådant här väder...jag ska ta mig en promenad snart och karl har ännu en ljuspunkt idag...inte bara frukost på sängen utan han har även införskaffat årets första semlor!! :D MUMS!!

Kramar!

Anonym sa...

Här har det varit strålande väder!!
Det blir nybakat hos familjem pusselbit ikväll då???Mmmmmm
Ha det fint, kram.

Anonym sa...

åå va gott det lät med att baka bröd, du kan fylla min frys med=P
trisst inte snön låg så man hann åka lite bara=)
kram

Nippertippan sa...

Jo, pluggandet går så där med MrMurphys deltagande. Han är så kreativ! Jag blir så imponerad av allt vad han kommer på!
Och om inte han bidrar med någon hyss, ja, då sitter jag själv och stirrar bara ingenting och är helt borta i mina tankar... jag blir väll påverkad av att det blir lugnt då;) Apatisk, heter det!!! Ha!
Lycka till med plugget och ha en skön fredagskväll!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

ja du här skiner solen och tyvärr är det flera plusgrader här också så snön töar bort..igen!!! SUCK. bakade ju limpor häromdagen..går med en väldans fart bara man sätter i gång.Å så himla gott sen då .-)hoppas du får en mysig helg. Kram

Anonym sa...

Vad fint du har fått det! ^^

Önskar dig en riktigt trevlig helg!

Anonym sa...

jo då...helt otrolig dag har det varit...
och jag blir bara friskare och friskare...!!! JIppiiii

Allt möjligt och omöjligt sa...

Så gott med hembakt bröd. Det har verkligen gått hårt åt snön idag. Var ute på lunchen och det var rena vårvädret, jätteskönt. Ha en skön fredag du med. Kram Eva

Anonym sa...

Vad trevligt att jag kan komma in och hälsa på hos dig i allafall. metrobloggen strular så alla ickemterobloggare får förtur på min bloggkollslista i dag ;-)
Här har snön smällt bort också... Trist.

Anonym sa...

Blev det något bakat =)