söndag, januari 25, 2009

Konståkning och envis migrän...

(Foto av Fru Pusselbit)
Nu har jag äntligen kommit åt en dator... idag har det varit ett riktigt jobbigt väder. Det har snöregnat och varit rejält mulet och migränen kom tillbaka. Detta väder och lingonveckan gör att det blir rejält med migrän...

Har i alla fall njutit av avslutningen av EM i konståkning i Helsingfors. Det historiska är att finländarna hade tre damer på topp fem. En vann och en fick brons och den tredje kom på femte plats. Att de lyckades hålla sina nerver på plats och åka kanonåk, bara det är fantastiskt! =)
Dessutom är de så väldigt graciösa och har full kontroll på varje rörelse de gör på isen och man märker att de älskar att göra det de gör.

Dotter Pusselbit är och tränar karate och kommer hem snart. Vi ska också äta upp resterna från den goda maten igår, vilken tur att jag gjorde så mycket när jag väl gjorde det!

Nu ska jag sätta på en tvätt och sedan ta det lugnt med en bok och önskar er alla en underbar söndagskväll. Sonen står bredvid och vill ha tillbaka datorn! ;)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag för alltid migrän dagarna före :( och omändringar av väderleken är inte rolig för skallen, hoppas den går över för dig snabbt... bra med rester går så snabbt å fixa middagen då :)

Anonym sa...

Orkar du läsa när du har migrän??

Anonym sa...

Trist med den där envisa migränen...annars lät det skönt med en bok..

Anonym sa...

Härligt att du har fått njuta av konståkningen,inte bara elände allså. Har inte haft stor lust till något denna dag mer än betalat räkningarna. kram

Anonym sa...

hoppas ni snart får ordning på datorerena!
jobbbit me din migrän med! ta hand om dig!!!

Anonym sa...

Oj då, en dotter som tränar karate... Då gäller det att passa sig! :D

Anonym sa...

Konståkning, gymnastik och simhopp är min favoritsporter att titta på. Gillar helt enkelt sporter där domare delar ut poäng. Det var dock längesedan jag satte mig och tittade på någon av sporterna, jag och min mamma tittade alltid på konståkning när jag bodde hemma. Fick faktiskt med mig 15-åriga dottern ner i TV-soffan förra året när det var konståkning och vi njöt lika mycket båda tv.

Hoppas att din migrän försvinner!
Kram!

Anonym sa...

Det är vackert att titta på konståkning.

Anonym sa...

Hoppas du får till det med egen data igen. Det är jobbigt att låna. Konståkning är helt underbart att titta på, svängarna, hoppen och tvärkasten. Kan du inte stoppa migrånen i en säck och slänga den i sjön!!! Jag känner med dig. kram

oumberligating sa...

Hej Oumberliga/Jernsaxen Peter här!
Sitter faktiskt också i sonen rum och skriver på hans dator, han har varit och köpt en ny skärm så nu känns det nästan som jag sitter och skriver vid TV:n! Sonen kanske går och lägger sig så du får tillbka datorn så du kan läsa att jag också önskar trevlig söndagskväll mvh från Peter!

Anonym sa...

Jag har sett ovanligt lite av konståkningen i år. Det är kul, tycker jag.

Anonym sa...

I bland är det så skönt att ha mat kvar i kylskåpet.
Ha det bäst o hoppas att mannen mår bra efter operationen.

Anonym sa...

Det låter som du får ha den iskalla och genomdränkta handduken över det onda.
God natt med dig så ses vi:-)

Anonym sa...

God morgon i stugan! Här har det börjat snöa igen, att de då aldrig slutar, är förvisso inte kallt ute, men nu har vi nog :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Konståkning är så kul att titta på.
Allt blir väl mycket värre när man har lingonveckan!!
Lider med dig!!
Kram lena.

Anonym sa...

Usch och fy för denna migrän, den kommer ofta för dej. Finns det inte någont man kan ta i förebyggande syfte när man vet att nu kommer den säkert?
Önskar dej en bra måndag!
kram Locklig

Anonym sa...

vilken fin bild!
har du kommit över de migräntabletter jag tipsade om?
stor kram
Hej då från Gullan!