söndag, januari 18, 2009

Nattsuddare

(I ett av min svägerskas fönster, foto av Fru Pusselbit)
Jag väntar på att min man ska ringa och tala om hur det blir idag. Ska han få komma hem, eller inte?

Har precis vinkat av dotter Pusselbit och två andra. De kom hem vid 05.00-tiden i morse, då de insåg att de måste sova lite grand. Killen hade redan varit uppe ett och ett halvt dygn. Inte vet jag hur mycket de sov, men kanske ca 5 timmar... Ingen av tjejerna hade ätit frukost när de gav sig iväg, men killen tackade för både frukost och sängplats. Han berättade att han oftast brukar vara vaken ca 2 dygn under alla konvent han åker på (ca var tredje månad) och sedan sova runt 8 - 10 timmar per dygn. Den ungdomen, den ungdomen! ;)

Dotter Pusselbit hade i alla fall matlådor med sig i går och det är bra. På själva konventet kostar maten 70 kronor och det är en hel del. (Egentligen får de nog inte ta med sig egen mat, men de kan ju äta upp den utanför byggnaden...) Det finns en kinesisk affär här i La Stada som säljer ett godis som heter "Poky" och det är nästan som salta pinnar överdragna med något som smakar jordgubb, vanilj, choklad osv. Där kostar det 10 kronor asken. När det är Uppcon verkar det som om konventet köper upp allt Poky i Sverige och säljer det för 25 kronor. Huvva, vad dyrt!!

Son Pusselbit har hållit sig inne på sitt rum medans gästerna varit här. Det är skönast så för honom... men nu är han på väg till köket för att få i sig lite frukost... Brunsch, kanske... ;)

Det är ca 2 minusgrader ute och det är skönt. Det har varit så kallt den sista tiden, så det är som om man andas lite nu... då tänker jag på de stackarna som bor i norr där det var köldrekord i fredags natt. 37,7 minusgrader i Åsele och 37,5 minusgrader i Vilhelmina. Vad skönt att jag inte bor där!! ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gomorron!

Anonym sa...

Hejsan!

Hoppas att du får hem mannen idag! :-)

Anonym sa...

Ja det är tur att vi inte bor där. Här är det runt -3 grader. Kram från Sita

Anonym sa...

Hallå där vännen!
Hoppas du har en trevlig söndag idag, här sitter jag o våndas fram och tillbaka om jag ska väcka min dotter o hennes kompis, klockan är ju ändå ett snart...
Kram

Anonym sa...

Så drygt det måste vara för honom att ligga kvar dag efter dag... Men det är klart att de måste få ordning på värdena innan de kan skicka hem honom! Hoppas bara att de får det snart!

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas nu att han får komma hem idag.
Stor kram

Anonym sa...

Riktigt fräckt att sälja saker för så mycket mer. Antar att det är många ungdomar där och dom har ju ingen inkomst. =)

Anonym sa...

Ja det är så fart och fläkt hos er :)
hoppas mannen fick komma hem :)
ha de så bra. kram