torsdag, januari 15, 2009

Operation och tenta, en "knökad" dag! ;)

(Isfrost på marken, foto av Fru Pusselbit)
Det är ca 3 minusgrader, halvmulet och lite snö i luften och ett vitt täcke på marken som kommit under natten. Jag kom alldeles nyss in efter att ha flyttat bilen till ishallen och det är friskt och skönt ute. Här inne går tvättmaskinen, diskmaskinen och snart har jag varmvatten till mitt te. Idag inviger jag min nya vattenkokare och använde upp min sista ättika för att förkoka allt innan jag skull kunna använda den.

Tentan börjar först vid 14.00 och slutar klockan 17.00, så jag tänkte sitta lite till nu i förmiddag och läsa. Efter tentan kommer jag att åka och se hur min man mår på sjukhuset efter operationen och ta reda på när jag ska hämta honom i morgon.

Det är fortfarande rätt så stökigt i vardagsrummet, vi har lite datordelar utspridda, men jag ska ta tag i det när jag kommer hem i kväll. Badrummen, köket, dotter Pusselbits rum, son Pusselbits rum och hallen är i alla fall presentabla för en av de Uppconare som dyker upp klockan 14.00.

Dotter Pusselbit som är ledig från och med klockan 14.10 idag, skall möta sin kompis och eventuellt går de omkring i La Stada innan de kommer hem hit.

Ibland känns det som om man delar in allt i "före" och "efter" tentan. När den är gjord, ska jag börja fundera över hur jag vill odla upp min lilla trädgårdstäppa utanför lägenheten. Jag har i alla fall köpt hem frön... Snart skall chilipeppar förodlas och i mars skall persiljan och tomaterna förodlas. Jag har köpt frön till något som sägs vara en lättodlad busktomat som inte skall tjuvas. Det låter något för mig! ;)

Efter tentan skall jag också titta in till alla mina kära bloggvänner som jag inte hunnit med de sista dagarna. På bloglovin finns det 195 nya inlägg att gå igenom...

Jag önskar er alla en trevlig och underbart härlig torsdag, nu ska jag dra igång här!! =)

20 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon i stugan! Hoppas allt går bra på tentan och att "gubbens" op går bra och att han får må bra när han vaknar... Ha en bra dag :)

Anonym sa...

195 inlägg på bloglovin låter inte så mycket för mig. Hur många jag har törs jag inte ens skriva. Det är nog bra att man delar upp tillvaron lite. Man kan inte tänka på allt samtidigt. Det blir lätt överhettat då.

Anonym sa...

Håller tummarna för dig idag! Är äntligen ute på bloggpromenad och har tänkt på dig lääänge de sista dagarna och undrat hur det går för er.
Det var så mycket för er denna vackan!
Stooor kram!
Erika

Anonym sa...

Håller tummarna att tentan går strålande och att herr pusselbits operation går bra. Sköt om dig. Kram!!!

Anonym sa...

Lycka till på tentan!

Batteris/Beatrice sa...

Gud vilken inzoomning! Vilken sjuuuk kamera du måste ha! :S Jag tappar alltid min i golvet så jag måste ha en som klarar lite slit och släng.

Lycka till med tentan och hoppas operationen på mannen gått bra!

Anonym sa...

Man delar definitivt in allt i före och efter (tenta, uppsats mm)!!

Hoppas det går bra för dig på tentan!

Lycka till!

Kramar!

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en fin dag och lycka till med tentan:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Jag fattar inte vad ni har för is
hos er jag har aldrig sett nåt
liknande här nere!
Hoppas innerligt att min lillebror
mår någorlunda efter omständigheterna!!
Svägerskan

Anonym sa...

Då sitter du och skriver tenta nu med andra ord. Lycka till!

Anonym sa...

Här är det 7- o kommer lite snö nu. Hoppas op av mannen gått bra. Kram från Sita

Anonym sa...

Du har ett litet pris hos mig! :D

Anonym sa...

Lycka till med tentan!

Anonym sa...

Jag hoppas att gubben din mådde bra när du kom dit

Anonym sa...

Jag hoppas att tentan gick bra och att operationen gick bra.
Så det är snart dags att sätta frön... Ja då får väl jag också börja planera lite för det :-)
I år ska det verkligen bli något av mina köksland. Har misslyckats ganska så ordentligt de senaste åren.

Anonym sa...

Vilken häftig bild. Jag hoppas allt har gått bra för dig och din man idag.Kram =)

Anonym sa...

Oj 195 inlägg, det var inte dåligt:)
Kan vem som helst registrera sig där?
Jättehärligt foto du har.

Anonym sa...

Jösses, vilken bild!!

Anonym sa...

Hoppas inerligt att du klarade din tenta! Jag har också varit dålig med kommentarerna sen skolan började...men man får ta igen på helgerna. Kram

Anonym sa...

Hoppas att tentan gick bra! Det lät som du hade en dag med fullt upp :)