söndag, januari 18, 2009

Fortfarande dåliga värden...

(Foto av Fru Pusselbit)
Vid 12.30 ringde jag till den sjukhusavdelning där min man ligger och pratade med en sjuksköterska. Hon sa att min man inte får komma hem idag heller och att de verkligen inte vågar släppa honom ur sikte så länge han har så dåliga värden. Allt annat verkar gå bra. Såret läker osv.

När jag sa att jag snart skulle komma in och besöka honom, blev hon glad, för han är tydligen väldigt rastlös och uttråkad! ;)

Jag har visat sonen vad det finns för mat i kyl och frys och han har lite att välja på. Antagligen lutar det åt Bratwurst med smak av vitlök och korvbröd till. Dottern kommer säkert på vad hon vill ha när hon väl kommer hem... Uppcon slutar vid 15.00 och efter det ska hon försöka sig på att träna karate. Jag tror att hon kommer att vara helt slut när hon kommer innanför våra dörrar! ;)

Nu ska jag alldeles strax ge mig iväg och inhandla några godsaker och sedan besöka min alltför uttråkade make! =)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Är då bra trots allt att dom inte bara skickar hem honom när inte allt är ok ännu.. Ja inte har man så himla kul på lassa, men det brukar vara lite roligare på helgerna ändå för folk kommer och hälsar på så det blir lite nya ansikten man får se även om man själv kanske inte alla gånger har folk hos sig. Hoppas han kryar på sig nu snabbt :)

Anonym sa...

Hoppas att värdena blir bättre så att han får komma hem i morgon.
kram

Anonym sa...

Hej
en kommentator vid namn Hedvig har inspirerat mig till följande blogginlägg; 500 saker som en man inte ska göra. Jag tänkte vi skulle komma upp i 500 saker. Var med och bidra du också!http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.6717269
Hej då från Gullan

oumberligating sa...

Verkligen trist att han inte kan komma hem än pga de dåliga värdena, fast andra sidan är det verkligen skönt att de är noga.
Att ha tråkigt är nog det värsta om man ligger inne för länge, ha det så bra som det bara går! Mvh från Peter!

Anonym sa...

Skulle värdena vara bättre om han fick äta sig mätt? Hoppas dom blir bättre snart, innna han börjar klättra på väggarna. Kram till er =)

Anonym sa...

Nej, vad tråkigt. Men jag håller med en tidigare kommentar, ändå skönt att dom inte släpper hem honom om han inte är bra.

Anonym sa...

Hoppas din man kryar på sig snart, så han få komma hem! Inge kul att ligga på sjukhus.

Stor kram :)

Nippertippan sa...

Hoppas han blir snart bra och kan komma hem! Det blir i alla fall många böcker han hinner få läst!!!
Ha en trevlig kväll, du som brukar vara uppe ett tag till, annars så hade jag skrivit nattinatti. För mig blir det läggdax snart. Imorgon börjar praktik igen. Fyra veckor.
Ha det gott!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

Vad synd att han inte är riktigt ok än.
Hoppas att värdena är bättre i morgon.
kram

Anonym sa...

Nej vad jobbigt. Är det farligt?
Vad bra att de inte släpper honom ändå. Att han får den vården han behöver.
Kram

Anonym sa...

Hej vännen
Du får skoja med din älskling och säga till honom att du har med dig en krya på dig kram till honom från en "okänd" kvinna och så får du leverera kramen på allra bästa sätt.
Jag hoppas verkligen att han snart mår riktigt bra så att han kan få åka hem.
En riktigt god kram till dig skickar jag också.
Från Lillian

Anonym sa...

åh, tråkigt att han måste stanna kvar, men det är nog bra att han blir ordentligt bra innan han kommer hem.. skönt att såret läker som de ska och förhoppningsvis är även värdena på topp snart. kramen på er :)