söndag, januari 04, 2009

God natt!

(12 våningar upp, foto av Fru Pusselbit)

Maten blev fantastiskt god. Vad sägs om hemmagjord potatismos med morötter i, köttbullar och sås gjord med ajvar? Till det lingonsylt och gurka, mums!! =)

Just nu är det lite kyligt utomhus, 11 minusgrader. Undrar hur kallt det blir i morgon? Jag är verkligen glad över att värmen fungerar och att vi har det bra inomhus, men jag sitter med raggsockor och en tjock tröja, för det drar lite kallt från fönstret.

I kväll har de haft två filmer med Jackie Chan, men det är filmer som gått flera gånger under hösten. Jag har suttit vid datorn och kastat ett öga på dem då och då...

Och nu kommer vi till avdelningen värdelöst vetande;
det tar ca 3 sekunder att förstöra en cd-skiva i en mikrovågsugn. Min kära make har kommit fram till det genom att själv ha gjort detta experiment. Han visade nöjt alla familjemedlemmar resultatet. En sprucken cd-skiva, som dessutom luktade bränt. Ja, då vet ni hur ni ska förstöra alla jobbiga cd-skivor ni vill bli av med längre fram... ;)

Nu önskar jag er alla en mycket god natt och drar mig tillbaka med boken "Sagan om ringen". Jag är just nu på sidan 84 och det är 483 sidor i den...

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det med tyskan?

Systra di ;-)

Batteris/Beatrice sa...

Okej...om jag någongång behöver förstöra bevis på någon cd skiva ska jag tänka på det. :P Snygg bloggen har blivit! Redo för 2009!

Anonym sa...

Godmorgon i stugan denna söndagsmorgon! Hahaha ... jepp, har jag nu nån CD ska jag prova micron om jag blir *vansinnig* på den skivan. Det blir en härlig lässtund i gungstolen idag förstår jag, svårt att sluta läsa när man väl börjat. Tjingeliiing och ha en riktigt bra dag!

Anonym sa...

Oj, bor ni så högt upp ?

Anonym sa...

Åhh, nu blev jag hungrig ;) Fast det var inte så länge sedan jag åt havregrynsgröt.. så jag får invänta med mat tills jag har vaknat i em. *kram*

Anonym sa...

det lät riktigt gott, jag gjorde som du. jag satt vid datorn och kastade ett öga på filmerna

Anonym sa...

God morgon!
Undrar i mitt stilla sinne hur han kunde kläcka idén om detta experiment... *S*
kram

Anonym sa...

God morgon i stugan! ja nog är man glad man sitter i ett varmt hus :) fy farao vad det är kallt ute :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Bor du på tolfte våningen???

Anonym sa...

ajvar är sååå gott!!!
lycka till med boken, hopaps du inte vaknade med blåmärke på nästippen=)

Anonym sa...

Vilken härlig bild!!! Älskar sådana bilde som inte är så vanliga..
Ska lägga förstörelse ide´n på minnet.. vilket minne undrar Du säkert ... Befogad tanke..ha,ha.. Ha det gott ..kram, Elle

Fru Pusselbit sa...

Till alla som undrar om vi bor så högt upp:
Nej, vi bor längst ned med en uteplats, men den där bilden tog jag när jag var med min syster i hennes svärmors lägenhet! ;)

Anonym sa...

Hej vännen! Allt som är hemma gjort är ju det godaste som finns. Är det din utsikt? Kram

Nippertippan sa...

Hihi!!! Vilken kul experiment! Det kan vara värt o veta om man behöver förstöra cd-skivor...
Kramiz:)

Anonym sa...

OJ så högt upp ni bor!Lustigt,alla verkar ha kallare än oss i norrland,det är lite upp och ner va?Ha en god fortsättning på det nya året,nya friska tag eller hur?

Anonym sa...

Haha, det var ju bra att veta om CD-skivan. Maten ni åt lät god, lingonsylt till köttbullar är så gott =)

Anonym sa...

mums, hemmagjord potatismos är så gott =)
haha, ja de där med cd-skivan ska ja inte berätta till barna inte =P