onsdag, januari 07, 2009

Migrän

(Foto av Fru Pusselbit)
Det har varit en mycket lugn dag idag. Jag har haft migrän och har inte alls läst så mycket som jag skulle ha velat. Fast en diskmaskin är körd, en tvättmaskin är på och alla har fått mat och är mätta och belåtna, även om det blev olika rester som jag hittade i frysen igår vid frysavfrostningen ;)

Dotter Pusselbit har fått en kallelse för undersökning hos käkkirurgen måndagen den 23:e februari klockan 8.30. De har skickat med 3 sidor olika frågor om hennes hälsa som skall fyllas i korrekt och tas med. Sedan får vi se när hon skall operera bort tre av sina tänder... den fjärde tanden skall dras ut hos en vanlig tandläkare. När allt detta blivit gjort är det tänkt att hon skall få ha tandställning under två år framöver...

Min man blev så upprörd över den senaste telefonräkningen, att han har börjat gå igenom vartenda telefonbolag via internet för att komma fram till vad som är billigast för oss. Vi får väl se vad han anser blir bäst! ;)

Just nu är det ca 9 minusgrader ute och tonåringarna kollar på "The Simpson". I morgon ska ungdomarna börja gymnasiet igen och dottern längtar något efter att åter få gå dit, men sonen hade hellre velat få vara ledig lite till. Själv tycker jag att det ska bli skönt att kunna få koncentrera mig ordentligt på tentaläsandet, utan att behöva tänka på en massa annat under dagen...

Ha en fortsatt trevlig kväll! =)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, det låter inget vidare. Jag hoppas det går bra för dottern.

Anonym sa...

inte migrän nu igen stackars dig.....jo, jag glömde bort fästingen får ta det nästa gång om de frågar...

Anonym sa...

Hoppas det går bra med läsandet i morgon och att du slipper migrän. =)

Nippertippan sa...

Vilka kloka "dagens ord" du har idag på bloggen;) Känner genast igen mig!!! Det är faktiskt spännande tanke jag aldrig tänkt! Tackar för det. Jag ska försöka släppa onödiga bekymmer bort, de som ska komma och det som har varit.
Hoppas din migrän ger sig. Det är ju så vidrigt med migrän. Jag fick ju också symptom häromdag när jag städade... synbortfallet som det brukar. Ush, vad obehagligt.
Natti natti på dig!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

På ett sätt är det ganska skönt att komma in i de vanliga rutinerna igen.
Jag bara ljuger i min blogg. Jag gillar inte alls att ha det mellandagsslött på jobbet. :-)

Hoppas att det går bra för din dotter i alla fall!

Anonym sa...

....och krya på dig, din stackare!

Anonym sa...

Skönt när allt återgår till vardagen igen ;)

Anonym sa...

oj, de var lite o fylla i...

Anonym sa...

Texten omhandlar batteriladdare och omvandlare - inte jättesvårt men jag är för trött...... Ska man tänja lite på vårt avtal så lovade jag att texten skulle vara klar imorgon, inte TILL imorgon..... God natt :-) Kramar.

Anonym sa...

sv- haha, aah, ja överlevde frukosten minsan =) o vettu.. blidde till o med påtår =P haha!

Anonym sa...

Ni kan ju prata över nätet idag med dom flesta utan kostnad

Anonym sa...

Usch för dyra telefonräkningar, här är det lugnt på den fronten sedan dottern flyttade hemmifrån. Hoppas att det skall gå bra med din dotter och kommande operationer *kram*

Anonym sa...

Oj oj, vad har ni för telefonföretag nu?

Vad du verkar klara mycket trots migrän! Är det ren viljekraft eller?

På tal om arbetet så är det grymt dålig information från kursansvarige, det är betydligt fler än jag som missat det - tyvärr.. dessutom anser jag att de borde veta att man sällan kollar internet när man tentar?

Anonym sa...

skönt när vardagen gör sitt intrång igen. usch stackars dig med migrän. jag VET hur det är..fy tusan.tar i bland flera dagar innan jag är tillbaka ordentlig igen. Hoppas du kryar på dig snabbt!!! kram

Anonym sa...

God morgon i stugan! Förstår din son :) Hoppas skallen är ok idag så du får läsa som du vill, ha en bra dag :)

Anonym sa...

Stackars henne... jag sprang också hos tandläkaren och ryckte massvis med tänder när jag var tonåring. Och så tandställning.... I dag är massvis med tänder sneda igen.