måndag, januari 12, 2009

Blåsigt värre!

(Foto av Fru Pusselbit)
Det känns nästan som om det är storm ute, men det är det inte... fast rejält blåsigt är det! 6 plusgrader och väldigt mulet, ibland en liten skur. Inget höjdarväder precis och jag tänker på den övriga familjen som var tvungen att ge sig ut i det här tidigare i morse... och min man som ibland jobbar ute en hel del! Jag själv tänker hålla mig inomhus.

Det blev lite bättre i går kväll. Migränen försvann all världens väg och jag kom nästan igenom hela övningstenta 2. Nu är det bara 2 övningstentor kvar att göra och vi får se om jag försöker med det. Det positiva är att vissa frågor kommer igen och då går ju varje tenta lite snabbare att besvara! När de är färdiga ska jag sammanställa allt och börja plugga på allvar! =)

Vid 20.00-tiden såg jag på och kopplade av framför en av mina favoritserier, "Bones" på 3:an. Samtidigt åt vi alla kladdkaka med grädde till. Mums! =)

Sedan har jag insett att min man börjar bli alltmer nervös inför inläggningen kl. 09.00 på onsdag och operationen på torsdag. Han satt och gick igenom alla papper han har fått och har dessutom varit ute och läst på nätet hur en sådan här operation går till och skrivit ut den och har den liggandes som läslektyr i badrummet... Jag lugnade honom med att han i alla fall inte behöver ta sig hem själv på fredag, det är klart att jag kommer och hämtar honom! Och tentan är inte långt ifrån sjukhuset på torsdag, så jag kan titta in efter den hos honom och se hur det går och har gått med allt.

Nu ska jag alldeles strax fortsätta med studierna och min mugg Irish Dreamte (kakao och Whiskeysmak) står bredvid mig. Jag vill också tacka för alla underbara kommentarer jag fått, det hjälper och lyfter upp när man själv inte är på bästa humör! =)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Inte konstigt att snubben din är nervös, vem hade inte varit det?
Även hos mig blåser det, trodde jag skulle blåsa bort under morgonpromenaden, får väl vara glad att jag inte gjorde det, försöker ju stå stadigt på jorden.

Blås inte bort nu...

Anonym sa...

Jag hade också varit nervös. Massor.
Hoppas dina andra tentor går som en dans!

Anonym sa...

Det är klart att han är nervös, det är ju inget som man gör varje dag. Håller alla tummar och tår för han. Blåste rejält i Borås igår med, kalla vindar.. gillar jag inte. *kram*

Anonym sa...

Lycka till med tentorna vännen!
kram

Anonym sa...

Talar jag om de så vore den ju inte anonym längre ju hehe

Åh stackars din man som ska opereras :/ men de går säkert bra. å stackars dig med migränen men skönt den släppt nu. har själv migrän imellanåt så vet vad du pratar om :S

Jag föredrar kyla framför detta väder. hmm Ha en bra dag å lycka till på tentan(eller vad de en tenta.. hmm..kort minne hehe) Provet :)

Anonym sa...

Här har det också blåst ordentligt idag. Kråkorna har farit förbi fönstret som små flygplan, tror de gillar att glida på vindarna ;)

Kladdkaka lär för övrigt väldigt mumsigt! :D

Kram

Daniel sa...

Du kommer att fixa tentorna galant!

Anonym sa...

Jag skulle oxå vara nervös om det gällde mig!!
Här är det storm.
Lycka till med ditt plugg:)
Ha en fin kväll, kram lena.

Anonym sa...

Det gör du rätt i! Det var en mindre trevlig promenad vi tog idag. Usch vilket väder!

Förstår det är nervöst infö operation. Det blir det juh alltid. Men det kommer säkert gå bra! Sjukvården i Sverige fixar juh det mesta. Vi ska vara tacksamma att vi har det så bra.
Håller tummarna för er iaf! Kram

Anonym sa...

håller tummarna att de går bra med allt, läkarna är mkt komptenta nuförtiden, så de går säkerligen utmärkt men det är förståeligt att det är nervöst. skönt de inte är långt ifrån och att du kan kika till honom mellanåt!
Kramar på er!

Monika sa...

Hej jag tittade förbi och så att vi hade en del gemensamt. Min make op sig tis den 13/1. Jag önskar dig och din familj Lycka till med op.

Anonym sa...

Hej hopp!! Låter som att du har haft en bra dag, men tentorna låter tungt.. hoppas att de har gått bra *kram*

Anonym sa...

Hälsar bara på och önskar en god natt. Jag är trött.

Anonym sa...

Go morron! Jag har förstått att det har blåst rejält söderut. Här var det lite "pustar" som kom igår, det var allt!
Att han är nervös är inte konstigt, vem skulle inte vara det! Ge honom en kram från mig :)

Om du bara visste, haha, ibland är det rena "lekstugan" i lagårn, men det måste det få vara annars tror jag inte att vi skulle orka med det här. Det är jobbigt ibland :)