fredag, januari 30, 2009

Välkommen fredag!


Nu börjar visst den stationära datorn må någorlunda bra och jag har till min förskräckelse sett att jag har ca 1000 inlägg att gå igenom på bloglovin. Det är otroligt vad man missar när man är borta lite grand! ;)

Kompisträffen ställdes in i går, så jag och maken gick på bio och såg "Australia" istället. Filmen var lite annorlunda än vad han trodde, inte så "gullig"... Vi kom dit tio minuter innan filmen skulle börja och var de första som dök upp i biosalongen. Ett tag trodde vi att vi skulle vara ensamma där, men så började en del andra troppa in. Vi kanske var ca 10 stycken i slutänden som såg på filmen. Det var andra gången jag såg den, första gången var med min älskade syster Spindelmamman under julhelgen.

Denna helg ska dotter Pusselbit vara med på en lan-helg och eftersom hon var tjej, behövde hon inte betala för det... Hoppas att det går bra!

Vi ska däremot röja upp i lägenheten och åka med en hel del saker till en secondhandaffär. När maken ändå är hemma, kan man försöka få ordning på torpet. Ska se om jag hinner ta mig förbi universitetet också. Har i alla fall betalat min avgift till studentkåren nu.

Jag önskar er alla en härlig fredag! =)
(foto av herr Pusselbit)

9 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Lycka till med "röjet" och ha en fin dag.
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej vännen!
Nu har jag fått sova en natt med bara 2 matningar! (4 och 3 timmar i stöten! SÅ skönt!!) Har inte fått sova så mkt de tidigare nätterna då amningen inte fungerat så bra och Måns har varit lite kinkig...
Men nu går det lite bättre...men ska inte hoppas för mkt, för rätt som det är så blir det en jobbig natt igen!

Titta gärna in på min blogg...ska försöka sätta in en lite förlossningsberättelse så småningom!

Kramar!

Anonym sa...

Grattis i efterskott!! Förlåt att jag glömde din födelsedag :(
Kramar i tusental! Maria

Anonym sa...

Vilken underbar bild! Var är den tagen nånstans?? Gör att det rycker lite i hemlängtanstarmen! Men till sommaren ska vi ÄNTLIGEN åka hem till Sverige, är så himla glad!!

Anonym sa...

skönt det har börjat funka igen :) jag tvär tog golven tidigare idag så nå mer blir det inte här :)

Anonym sa...

åh de var länge sen man lanade.. hoppas dottern får de kul, vill minnas att de var skoj :)
hoppas eran helg blir finfin nu. kram :)

Anonym sa...

Oj oj, 1000 inlägg! Blir mkt att läsa :)

Kram

Anonym sa...

OMG 1000 inlägg, jag vill inte byta med dej :)) Välkommen tillbaka :D

Anonym sa...

vilket fint kort!
jag har inte heller vart aktiv den senaste tiden!
massa kam