fredag, januari 02, 2009

Den första fredagen år 2009

(Foto av Fru Pusselbit)
Här skulle det bli en chilisoppa, men den förvandlades till en svagt kryddad pastagryta. Hur kunde det gå så fel? Fast mätt blev man! ;)

Ikväll blir det andra filmen i "sagan om ringen" och det ser vi fram emot. Konstigt nog har jag aldrig läst böckerna, så nu har jag tagit fram första boken från bokhyllan och ska börja på den när jag kan. Först och främst måste jag läsa tyska, vilket jag inte börjat med ännu...

Ute har det blivit något varmare, nu är det 6 minusgrader. Sonen sitter och spelar Tibia och väntar på att hans julklapp "premium account" där ska börja fungera. Maken surfar runt på "Surrburk" och dottern slappar framför serien "Stargate" på tv:n.

Det verkar bli en stilla och hemtrevlig kväll hos familjen Pusselbit. Hoppas att er kväll blir lika trevlig och härlig! =)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad skönt med en värmande bild
efter all isen o snön.
Jag hatar chili så det där andra
hade jag hellre ätit. Alla som
äter hos mig brukar fråga efter
saltet. Det är så längesen du åt
nåt hos mig så det minns du nog
inte!
Gokväll hela familjen
Svägerskan

Anonym sa...

God kväll i stugan!

Vad fint Du har "pimpat" bloggen... Är det svårt???

Finns det något recept på soppan???

Ha det gott!

Anonym sa...

Soppa värmer gott i kylan.
Studerar du eftersom du behöver läsa tyska?
Ha en fin fredagskväll.

Anonym sa...

Hej söta rara du.. jag blir alltid lika glad över dina kommentarer.. =) Jag är tyvätt jättedålig på att svara, men det är inte för att jag inte vill!! Ha ett fortsatt gott år och hoppas du klarar dig helt från kräksjukan!!!!

Anonym sa...

Inte för att jag kan så mycket om mat men visst är det en viss skillnad på chillisoppa och pastagryta...
Låter härligt med en stilla hemmakväll.

Nippertippan sa...

Makaronerna kanske sög i sig all krydda och blev stora;)
Ha en härlig fredagskväll!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

Lugnet har infunnit sig.
God fortsättning!

Anonym sa...

En mumsig pastasås är dock aldrig fel! God fortsättning på året!

Anonym sa...

Jag slappa framför tv;n. Skönt =)

Anonym sa...

ja minns hur bror min läste dom böckerna för herrans många år sen. men de blidde aldrig att ja läste dom vilket var skumt då ja gillade den sortens böcker som ung :)

Anonym sa...

Så skönt med en hemtrevlig fredagskväll vid brasan - det var det här med! KRAM