torsdag, januari 22, 2009

Mr. Migrän

(Foto av Fru Pusselbit)
Jag vet att det är sent och att jag ska kunna komma upp i morgon också... men jag har mått lite konstigt idag och sedan kom den otrevlige mr. Migrän på besök. Ungdomarna gick för en gång skull och lade sig någorlunda tidigt och när koffeinet i migräntabletterna avtagit något, ska jag också lägga mig.

Det blev inget bakat, men en god och härlig rotfruktssoppa med chili gjordes. Köket är någorlunda städat...

Jag önskar er alla en god natt och en god morgon på samma gång! ;)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Å attans, hoppas den försvinnar och att du får sova... natti natt

Anonym sa...

varför får du migränen så ofta, har du fått något svar på det

Anonym sa...

Så fin bild.Den soppan låter mums,gillar sånt.Hoppas du mår bättre nu.Ha en fin dag förhoppningsvis/Bitte

Anonym sa...

du har nått att hämta hos mig :)

Anonym sa...

Den där Herr Mirän är en otrevlig typ, som verkar gilla dig! Väldigt tråkigt, men jag hoppas du mår bättre idag! Kram

Anonym sa...

God morgon i stugan! Lite sent å säga det kanske, fniss... Hoppas i allafall att du fått sova gott och att skallen mår bra. Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Tycker så synd om dig som dras med migrän.Den där soppan vore det inte fel att få recept på!!
Ha det gott, kram lena.

Anonym sa...

men stackare!!!! hoppas migränen släpper tidigt denna gången!
mass kram

Lallis - liv och leverne sa...

Men stackars dig!
Hoppas att den är borta idag.
Kram Lallis

Anonym sa...

Du har ett finfint pris hos mig. Igen.:D (Som du redan fått en gång, men men...)

Anonym sa...

Tusen tack för din award. Känner mig supersmickrad.
Migrän, har du provat med en stor dos alkaseltser alltså salicylsyra 1 gram plus 10 mg metoclopramid = primperan. Min kusin som är läkare rekommenderade det åt mig en gång och det fukar för mig. Tar dessutom 2 B-vitamintabletter varje dag. De har en svagt centralstimulerande effekt och tar bort den värsta tröttheten.
Kram och hoppas du blir bättre snabbt.

Anonym sa...

Är det koffein i migräntabletter? Det visste jag inte. Men visst är det ett elände med migränen! Hoppas du slipper den på ett tag nu!

Anonym sa...

Stackas dig! kram

Anonym sa...

Hoppas du blivit av med din migrän och att det är bättre nu..

Sköt om dig !
Kramisar

Anonym sa...

Hoppas den försvann och att du mådde bättre idag :)

Anonym sa...

Stackare! Jag hade en vanlig liten huvudvärk men sov bort hela kvällen ändå.... Skönt att du är bättre nu. KRAM