torsdag, januari 08, 2009

Nej, se det snöar!

(Foto av Fru Pusselbit)
Ute snöar det en hel del just nu och det är ca 4,5 minusgrader. Alldeles strax ska jag slänga på mig lite rejäla vinterkläder och traska iväg till närmaste köpcentrum och införskaffa den där viktiga familjekalendern vi behöver ha i år...

Måste erkänna att jag är lite trött just nu, men efter en rask promenad på 15 minuter till affärerna och sedan 15 minuter hem igen ska väl göra att jag piggnar till. Tänkte se om de har en liten korgvagn med hjul på Coop som jag kan köpa och sätta in i badrummet. Då slipper man ha sakerna längs badkarskanten. Om en schampooflaska eller något liknande är för smal, hamnar den alltid under badkaret rätt så snabbt och vi gillar inte direkt att behöva krypa under badkaret varje gång vi ska tvätta håret eller duscha! ;)

Samtidigt måste jag också titta efter en vattenkokare. Vår är nu så trasig att det börjar bli svårt att använda den och jag dricker ju så mycket te!!

"Och steg ett är att njuta av livet. Fantastiska saker händer människor som njuter av livet." (Terence Trent D'arby)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...jo du...det börjar närma sig riktigt ordentligt nu...

Hoppas det inte blir storm medan du är ute...

var ute i morse..11grader minus när vi gick till mvc och -8 när vi kom hem en timme senare...brrrr...inte kul...blev sååå täppt i näsan oxå...får spraya mer än 3ggr idag tror jag...annars kan jag inte andas...

kramar...

Anonym sa...

Sån korgvagnar har jag o gubben
var sin i badrummet, perfekt.
Jag tål inte när allt ska balansera
på kanten o ramla ner osv.
Här är det regnigt o 4 plusgrader.
Svägerskan

Lallis - liv och leverne sa...

Terence trent dárby är ju kanon:)
Och ha en fin kväll, vännen.
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej.. hoppas att ni har fått lagom med snö och inte allt för mycket. Till helgen skulle vi få det lite mildare har jag hört. Kan tro att du har ett stort behov av en vattenkokare, själv köpte jag en i somras, men den är knappt använd. *kram*

Anonym sa...

Hoppas du hittade vad du behövde idag :-)
Kul att shoppa, det vill jag oxå göra snart :-)

Ha en underbar kväll !
Kramar

Anonym sa...

Från en tedrickare till en annan: Livet vore bra trist utan en vattenkokare ...

Anonym sa...

Jag känner mig så vuxen och ordentlig - jag köpte en familjekalender redan före jul :-)

Anonym sa...

Sådan där små vaar på hjul har jag några stycken.. de är bra ;o)

Anonym sa...

Hahah så ärdet här med! varenda gång får man slita fram allt under badet!!!!
skulel med behövt ordning där inne men det är så jävla dåligt palnerat så det går inte alls å få in förvaring av någon typ"
hoppas du hittade vagn och inte frös ihjäl eller trillade på blixtisen!
kramis

Anonym sa...

Den sista raden håller jag med om.Lite snöflingor här med. kram

Anonym sa...

Jag behöver också hitta en driftsäker pålitlig vattenkokare till allt tea. Svart tea på morgonen och Roibos eller Green tea på kvällen. Kan inte sova annars.