torsdag, januari 15, 2009

Efter tentan...

(Foto av fru Pusselbit)
Tentan är nu gjord och vi får väl se hur det går, jag råkade blanda ihop två snubbar och deras olika teorier. Det kan stå mig dyrt! =(

Maken låg i sin säng med många slangar och droppåsar, som ska tas bort först imorgon. Han var trött och medtagen och hade ännu inte varit uppe. När jag var där skulle han få börja äta så smått, men han var inte så hungrig och törstig... däremot mådde han illa och kräktes. Ikväll skulle de försöka få upp honom så att han skulle gå omkring lite grand. Vi får se hur det går.

Vi vet ännu inte om han får komma hem i morgon, det beror på vad proverna säger och hur han mår. Eftersom man inte får ha på mobilen på avdelningen där han ligger, sa jag till honom att jag tittar förbi hos honom i morgon vid klockan 13.00... annars får han ta sig från avdelningen och ringa mig... ;)

Efter alltihopa åkte jag och köpte pizza och eftersom dotter Pusselbit med kompis är i La Stada och umgås med dem som står i den redan bildade kön framför Uppconbyggnaden, blir det jag och sonen som ensamma skall festa! ;)

Efter det ska jag städa färdigt här och jag önskar er en så trevlig kväll!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad mysigt! De där fåtaliga tillfällena när man har bara EN unge och kan djupdyka - de är GULD värda!

Anonym sa...

Vart tog mi@ vägen? Har hon lagt ner sin blogg? :-(

Anonym sa...

Önskar även dej en fin kväll och skönt att operation o tenta är över, ofta har det gått bättre än vad man tror,
kram

Anonym sa...

Har dom inte överseende om man har alla rätt men har blandat ihop två personer, dom måste ju förstå att du vet. Jag håller tummen att det är så =)

Anonym sa...

Hoppas att din make får komma hem i morgon.
Jag vet hur urtrist det är att ligga på sjukhus.
Kram

Anonym sa...

OH...pizza...det är gott det!
Själv sitter jag och väntar på att klockan ska bli mer så att jag kan spaya min täppta näsa för natten...annars blir det jobbigt inatt!

Har haft en mysig stund med min man...vi har spelat dataspel med varandra...dödat små äckliga monster...! :)

Hoppas att tentan gick vägen ändå!
Kramar

Anonym sa...

Skönt att tentan är över hoppas att det går vägen trots ihopblandningen.

Sonen på 12 år opererade bort sköldkörteln för nästan exakt ett år sedan och han fick äta smärtstillande i någon vecka efteråt men sedan kände han inte av det längre. Hoppas att din gubbe komkmer på benen snabbt och snart får komma hem.

Kram!

Anonym sa...

Skönt att tentan är över, hoppas det går bra trots ihopblandingen av gubbarna. Tur han får dropp så han inte känner sig så hungrig nu när han inte mår så bra, kan kanske fått i sig blod under op, då mår man inte så bra tills man fått ut eländet.. Håller en tumme att han mår gott igen i morgon och får komma hem :)

Anonym sa...

Men om du har urtjusiga förklaringsmodeller till de olika teorierna kanske någon blir imponerad!

Nippertippan sa...

Hoppas att tentan gick hem. Vad skönt att operationen är nu över, men vad jobbigt det låter med illamåendet...ush... Jag är inte avundsjuk på din situation just nu. Det verkar jobbigt och tufft. Men snart är ju veckan slut...eh...jo, typ om tre dagar;)

Jag har en award igen i min blogg som jag vill ge vidare till dig. Den här gången handlar det om Kreativa bloggar, och det har ju du verkligen med alla fina bilder du tar bland annat!!!

God natt önskar jag dig och sov sött och se vackra drömmar!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

God morgon. Hoppas tentan gick bra. Om din man ber personalen så kör dom väl in en telefon till han på rummet. Så gör dom här iaf. Kram från Sita

Anonym sa...

Jaha!bara hålla tummarna för tentan då!
Ja,det är vanligt att man kräks efter en operation(Morfinet) brukar göra än illamående..
Önskar er en bra helg/KramCiara

Anonym sa...

hoppas han får/fick komma hem :)

Anonym sa...

Jag förmodar att maken lider av struma. Om det är så så tror jag att han kommer att bli mycket bättre efter OP. Jag har två vänner som gjort OP och blivit "som nya" - orkar mer och mår jättebra. Håller tummarna för honom. KRAM