onsdag, januari 14, 2009

Sol, sol, sol!! =)

(Foto av Fru Pusselbit)
Då har herr Pusselbit lämnats av och skrivits in på sjukhuset och jag har hunnit vara på Rusta, Jula, Plantagen och Lidl. På Rusta och Jula fanns inte den vattenkokare jag ville ha, utan den hittade jag faktiskt på Lidl för ett rimligt pris. Dessutom har denna vattenkokare 3 års garanti och det är ju bra.

På Plantagen köpte jag två Kantdracenor till halva priset, som jag ska ställa i köksfönstret. De hade 50% rabatt på alla gröna växter och då får man passa på att köpa lite, speciellt när det också var denna dag för 20 år sedan som min man och jag förlovade oss! =)

När jag kom hem igen tittade makens chef förbi och hämtade företagets arbetsstege, som min man använde igår och sedan lyckades få in i vår bil. Nu kan jag äntligen sätta mig ned i lugn och ro och börja koncentrera mig på tentaläsningen... synd bara, att det är ett så fantastiskt soligt väder ute och det är för kallt (2 plusgrader) att sitta på en parkbänk i blåsten och studera, men jag får väl titta ut genom fönstret då och då och njuta av utsikten! ;)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, grattis!

Själv så drog karln min iväg mig på en långpromenad till gränby...och sedan strosat runt där i någon timme eller två...
Har lite foglossningskrämpor...men man kan ju inte bara sitta hemma och vänta ur dessa veckor!!
:-D

kramar

Daniel sa...

Grattis till 20 års dagen! Njut av varandra å växterna!

Anonym sa...

Vad är det på fotografiet??? Oj, var det sol i dag? Jag märker inte det när jag jobbar, mörkt när jag går och halvmörkt när jag kommer hem ...

Anonym sa...

Har du testat vattenkokaren än? Är den bra ska jag nog gå och köpa en likadan.
Snart kan man sitta intill husväggen i solen och plugga - ska bli skönt!
Kram

Anonym sa...

Ser ju skönare ut än vad det är men bara man får se solen lite så blir man piggare. Jag i alla fall. =)
Håller kvar min tumme för maken!

Anonym sa...

Nog var ni värda lite blommor denna dag :) Mitt läkar besök gick bra, syrran följde med så vi gick omkring på några affären, så det bidde lite saker med hem här också, hihi... (grattis)

Anonym sa...

Grattis! Vilken lycka att du har sol här är det grått och trist hela dagen. Hoppas de är ok med manen.Ha en trevlig tenta läsning.

Anonym sa...

Hoppas det gick bra med tentaläsningen och att du inte drömde dig bort där i solljuset =)

Anonym sa...

Hopas du kommit igång med tentaläsningen... När du har tid får du gärna hämta en utmärkelse hos mig! KRAMAR

Anonym sa...

Grattis till 20 år - bra gjort!! KRAMAR till båda de förlovade.

Mindi sa...

Men åh nu har du varit duktig på att uppdatera sedan jag var här sist. :) Vackra kort som vanligt och trevliga inlägg från dig!!!

Jag tänkte allt söka det där jobbet... jag skulle vara som gjord för jobbet. ;)

Vad är det din man ska göra på sjukhuset?

Stor kram
M I N D I

Nippertippan sa...

Grattis på er dag idag!!! Jag har nu maratonläst ända ner till flugan och märker att ni är igång. Maken ligger i lasarettet. Det är väll fasta och dropp som gäller just nu inför en operation. Lycka till imorgon med tentan. Jag håller tummarna för båda två!!!
God natt, sov sött och se vackra drömmar, och hoppas du kan sova som en stock och känna dig riktigt utvilad imorgon!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

Jag gillar dina foton. Du är duktig på det.

Anonym sa...

åh, ja borde skaffa mej lite nya blommor ja med... tomt i fönstrena efter kissen ätit upp alla.. hehe, nu kanske dom skulle hålla sej vid liv lite längre, menar bonsaien lever ju än den med.. hihi