måndag, januari 05, 2009

Vad vi innerst inne vill!?

(Foto av fru Pusselbit)
Vid 09.00-tiden gick jag på en 50-minuterspromenad i kylan och solskenet. Väl hemma igen förstod jag varför en del tittat konstigt på mig... jag hade rimfrost i håret! ;)

Efter tre muggar grädd- och rabarberte, varma raggsockor och att ha suttit under en skön filt ett tag, börjar jag få upp värmen igen och ska snart börja med tyskan.

Jag har också hunnit igenom en hel del tidningar på nätet och roat mig genom att titta på alla jobb man kan söka i trakten där jag bor. På ett halvår har de jobb man kan söka, halverats. Det är mycket försäljningsjobb och timvikariejobb inom undervisning, vård och städ...

Och den amerikanske komikern Garrison Keillor fick en gång frågan om han trodde att allt vi innerst inne vill är att bli älskade.
"Nej, vi vill vara rika och beundrade", svarade han. "Vi vill kunna äta som hästar men förbli smala som ormar. Vi vill skriva autografer och ta fantastiska piller som gör oss lugna och snabbtänkta och sexiga. Vi vill sjunga Irving Berlin och få fantastiska recensioner. Men i brist på allt det där så nöjer vi oss med att vara älskade."

Hm, jag vill vara rik men anonym, kunna äta som en häst och behålla min vikt. Se ungdomlig ut och kunna skriva bra och intressanta böcker som många vill läsa. OCH samtidigt vara älskad för den jag är... ;)

22 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Japp. jag kan nog hålla med dig. :)
Kram Lallis

Anonym sa...

Jag håller helt och hållet med dig. Bra ord =)

Anonym sa...

Hahaha, förlåt men jag kan inte fokusera på inlägget när du börjar sådär! Underbart roligt ju! =)

Sv. Ja, kanske att man ska försöka göra en sån uppgift varje dag? =)

Anonym sa...

Det håller jag med dig om! Om man inte är älskad, vad tjänar då pengar till? Nej, pengar är ett elände om man har FÖR mycket! Faaast.. Jag skulle kunna hantera att ha åtminstone en tusenlapp över varje månad :)

Idag är det inte lika kallt, just nu är det mellan 13 och 15 grader kallt, men det blåser småspiken! Hu!

Anonym sa...

Ja du har ju inga små anspråk
precis!!
Jag måste erkänna att jag som är
så fin o ödmjuk skulle vilja exakt
detsamma!!!
Svägerskan

Anonym sa...

haha rimfrost i håret!!!
mamma vann pengar å ville vara anonym så dom skrapade inte triss i tv för dom ville vara anonyma,, vann 100 000 på skansen istället.. kommer hem å vad sitter uppslaget på heeeela ic, jopp en grattis till 100 000 kronor Namn Förnamn i partille hahaha
den sakll sitta till lucia=)
tack för kommetnaren om mina barn, japp dom är verkligen underbara! p tack för grattis det värmde=)
kramis

Vicki sa...

Inne och kikar i din blogg. Sätter ett litet avtryck att jag varit här.

Var bor du i detta avlånga land?

Vicki

Anonym sa...

Vad hurtig du är som promenerar i denna kyla.
Det ligger en hel del i texten som du har skrivit. =)

Anonym sa...

Jag skulle nog kunna kopiera dina önskningar rakt av jag också - bra formulerat och faktiskt rättså sant! :-D

Tror inte det har varit varmare än minus sju-åtta grader här idag, och mössan åkte på (det ska mycket till för att den ska göra det, ska du veta!) så det där med rimfrost i håret slapp jag iallafall... :-) Men jag har mest frusit hela dag ändå... Isch!

Anonym sa...

rimfrost i håret är väl urläckert!

Anonym sa...

Jag har funderat hela dan, det där
pillret som gör en lugn snabbtänkt
o sexig, finns det ett sånt???
Jag ville nog gärna prova om du
kollar upp detta, tack på förhand!
Svägerskan

Mindi sa...

Fniss. ;)

Vilken härligt vacker bild. Tänk att det kan vara så vackert ute!!!

Skrattar åt dig när du skriver att att du tom hade rimfrost i håret. ;)

Stor kram
M I N D I

Anonym sa...

Alla har visst frostiga bilder på sina bloggar. Jag håller med dig också *blink*

Anonym sa...

Så är det! Jag vill bli älskad och omtyckt trots den jag är!Kram

Anonym sa...

vilken vacker bild...visst är det vackert med kylan ändå..vad den görmed naturen..KLart man vill bli älskad för den man är..du är klok du fru pusselbit!!Kram

Anonym sa...

Hej min vän !

Så du pluggar tyska ?
Pluggar du annat oxå ?

Förstår att du var kall efter promenaden..
Må så gott !
Kram

Anonym sa...

Jag hittade hit från min vän MINDI´s sida.

Tänkte lämna en lite hälsning efter mig nu när jag har varit här och tittat och läst lite.

Å vilken underbart härlig grafik du har på din blogg !

Ha en fortsatt trevlig Trettondagsafton !

Kram Kram

Anonym sa...

Tittar in igen denna dag!
Ha det gott.

Anonym sa...

Ja du, det där sista stycket du skrev det kan jag oxå skriva under på - Så vill jag med ha det!
kram

Anonym sa...

Här får jag också hålla med dig! Vacker bild. kram

Anonym sa...

Idag när jag åkte hem kom en hund springandes med rimfrost på håret under hakan, det såg ut som tomtens skägg. Visst är det bra med sådana böcker, de kommer alltid till hands nån gång. Ha det gott!

Anonym sa...

Jättebra skrivet om vad vi innerst inne vill! JAG vill också skriva nån bok som många vill läsa! KRAMAR