söndag, januari 11, 2009

Det är mycket nu...

(Foto av Fru Pusselbit)
Här har det ätits pastarester och maken har bakat en underbar kladdkaka som vi snart ska avnjuta! ;)

Dottern är och tränar karate och jag har hittills undvikit tyskan så mycket som möjligt... jag har tagit hand om tvätten, surfat runt på olika bloggar, ojat mig över hur mycket det blåser ute, tagit hand om disken... jag har helt enkelt svårt att koncentrera mig på läsningen och tentan kommer allt närmare och den stora tentastressen har börjat infinna sig!

Dessutom vill jag ju ha det så städat och fint som möjligt när uppcongästerna kommer hit. Och vi är nog alla lite stressade över hur det kommer att bli när min man opererar sig...
Fast det allra jobbigaste just nu är väl ändå att min älskade mormor inte mår så bra och har blivit inlagd på sjukhus för vätska i lungorna... Egentligen är det väl inte konstigt att man har migrän, för det är mycket nu...

Jag får väl ta krafttag och sätta igång med studierna. Bara man börjar, så är hälften gjort! (Säger i alla fall de som vet...)

20 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det snart dags att jag släcker ner för imorgon börjar jobbet o då ska jag upp kl 5 som vanligt. Kram från Sita

Anonym sa...

ja det är inte underligt att du har migrän, för det brukar ju komma som ett brev på påsten då man har fullt upp... hoppas den sticker sin kos och att din mormor frisknar till och att allt går bra med op för "gubben"

Anonym sa...

Aj,aj då vad tråkigt med mormor..men operationen går nog bra ska du se....jag hade en trevlig eftermiddag idag i alla fall med min gentleman....

Anonym sa...

u har mycjet runt om kring dig!!! ta det vackert så inte du crashar du med!!!!

hoppas din mormor snart blir frisk och att du klarar tentan galant!
kramis

Anonym sa...

men stumpan..inte så svårt att förstå att det nu är lite för mycket..då kommer migränen som amen i kyrkan. Din kropps sätt att tala om för dig att det är dags att varva ner..så du inte går itu..been there than that..så jag vet hur du känner..tråkigt med din mormor.kom på hur mycket jag saknar min mormor..vi hade så otroligt mycket roligt ihop..o att sitta i mormors gungstol var en favorit när jag var mindre..var rädd om dig! stor kram!

Anonym sa...

Det som kanske skulle vara det allra förnuftigaste i detta läget, är en hel dags avslappning/avkoppling. Från allt. Det är lättare sagt än gjort. Jag vet, men jag tror att det är det som ska till emellanåt. Systemet blir överhettat. Man bränner ut sig i alla ändar, om aman inte ger sig möjlighet till vila mellan varven. Jag ser/hör en varningsklocka här på din blogg. Ta emot min KRAM.

Anonym sa...

Oj då, hoppas allt blir bra med mormor...

Anonym sa...

En liten pepp...
Förstår att det känns lite tungt.

Anonym sa...

Du har så vackra vinterblider här :)Å hoppas nu mormor kryar på sig och att tentan går bara bra!Ha en fin kväll,kramis/Bitte

Lallis - liv och leverne sa...

KRAM!!!!!

Anonym sa...

Det brukar sätta sig i kroppen när det är mycket för en.Hoppas mormor kryar på sig snart.
Kram

Anonym sa...

Hej på dej underbara tjej!
Tack för att du bloggar och låter oss dela ditt liv!!!
Du har fått en award av mig som finns att hämta här:
http://blondiies.blogg.se/2009/january/nytt-award.html

Sov gott och massa kram!!!

Anonym sa...

Hej vännen !

Du har en award att hämta hos mig !
Kramisar Maria

Anonym sa...

Ojdå, det var en hektisk söndag. Vad pluggar du till?
(Hittade dig hos hippamorsan och blev nyfiken)

Anonym sa...

Aaaandas och ta en sak i taget.
Det var ett tips från coachen ;)

Anonym sa...

God morgon! Hoppas din mormor har blivit lite bättre. Ta det lugnt så att din migrän inte kommer tillbaka. Vilken härlig bild. Ha det gott. kram

Anonym sa...

Morning på dig ! Med risk för att verka ufo...
Vad är Uppcon för nåt ?

Anonym sa...

God morgon i stugan! Så var det åter vardag... värmen är kvar här hos oss och det blåser lite smått bara, hoppas du får en fin dag :)

Anonym sa...

ja, du har mycke nu, jag hoppas att mormor din kryar på sig

Anonym sa...

de är inte konstigt att det är lite knepigt med konsentrationen när du/ni har så mycket att tänka på... erat liv verkar vara hektiskt på många plan. hoppas de lugnar sej snart, vem vet, kanske migränen ger sej den med..