onsdag, januari 21, 2009

Till alla mammor!

Jag tar en liten yoghurtpaus framför datorn och vill dela med mig av vad jag hittade inne hos Eva-Marie:
Den här söta katten skickar jag till ALLA Mammor/kvinnor/ som måste vara "SUPERWOMAN" för att klara av stressen i det samhälle som vi lever i idag. Glöm inte att man får lov att vara trött, att vara lite för sig själv. Man är ingen dålig Mamma eller partner bara för att man för en gångs skull vilja lägga sig lite tidigare än vanligt eller strunta i att läsa en godnattsaga....Det är VIKTIGT att man vet att man har RÄTT till att då och då ta en paus för att ta hand om sig själv för tappar man bort sig själv har man ingen ork eller lust att sköta om någon annan heller.........

# Ta ett bad
# Tänd ett doftljus
# Be din vän massera eller hålla om dig
# Lyssna på din favoritmusik/ eller ljudbok
# Gör inte ett skit - bara sitt och glo..


Jag har lovat mig själv att ta god hand om MIG detta året och ägna lite "quality time" för mig själv (okej jag är inte där än men jag jobbar på det).

Du får gärna föra budskapet vidare!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet inte hur rätt det här träffar just nu. Tack för den påminnelsen, Fru Pusselbit! :)

Anonym sa...

Ja det budskapet tar jag med mig.

Anonym sa...

Den katten älskar jag! Den har räddat min kväll!

Anonym sa...

Så sant så! :-)

Ha nu en kväll sådan som DU vill ha den!!

Anonym sa...

Ja, jag behövde nog det :-)
Hoppas du haft en bra dag..

Anonym sa...

Det är ett bra budskap och jag funderar på att göra det,för det skulle behövas. Gör du så också kram

Anonym sa...

Åh, vad gott! Nu ska jag sätta mig och se semestersvenskar. Är allt bra med er???
Vad är detta Death Game? Jag vet att du skrivit om det tidigare.
Erika

Anonym sa...

Åh, vilka bra hållpunkter! Håll fast vid dem!! =) Du är stark så länge du bryr dig om dig själv också! =)

Ja, det är jättebra utfyllnad! Hur kommer det sig att du inte är så förtjust i det? *kliar mig i hövve*

Daniel sa...

Alla mina kramar till alla mammor!

Anonym sa...

Det där med att bara sitta och gko gillade jag :)

Anonym sa...

Tack för din varma kram!
Du har ett svar på min sida...

Jag tar med mig ditt budskap... det behövs ibland en påminnelse om att man ska rå om sig själv så man orka att vara en glad och posetiv mamma!

Sköt om dig! Kram Liv

Anonym sa...

Det är väl kvinnans lott här i livet. Det är synd att det finns så många mammor som är ensamstående. Jag är singel, om det är någon som är ledig så...
Tack för kommentarer och välkommen åter.
Hade

Anonym sa...

Något som går utanför det här inlägget har jag skapat en länk till dig från min blogg.
Vi ses!

Anonym sa...

Just det,bra skrivet.Vi är inga superkvinnor och behöver inte vara det.