torsdag, januari 01, 2009

En lugn och skön torsdag! =)

(Foto av Fru Pusselbit)
Här har inte mycket blivit gjort idag, men maken verkar må bättre och det är skönt. Själv har jag installerat på datorn det Heroes of Might & Magic jag fick av min syster Spindelmamman i julklapp och sedan har tiden bara flugit iväg! ;)

Maken håller på med MacIntoshen i köket. Det finns en stor datorskärm, tangentbord, datormus och själva datorn på köksbordet, så nu blir det svårt att äta där. Några försenade nyårsraketer skickas iväg utanför fönstret då och då och sonen ser på anime på den stationära datorn. Dottern har varit superseg och verkar ha vänt på dygnet totalt. Det blir inte roligt att försöka vända på det igen...

När vi åkte från mina föräldrars hem, var det två små babykaktusar som höll på att rymma från mamma kaktus, så jag tog hand om dem. Dessutom tog jag hand om två sticklingar som bara bad om att få komma hem till mig och mina vackra blommor. Det är nog dags att plantera de stackars kaktusarna. Sticklingarna står redan i vatten.

Ha det så trevligt ikväll. Jag tänkte njuta av lite glögg som jag har kvar! ;)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en god fortsättning. Här är det kallt till 1000. Kram från Sita

Mindi sa...

Vilka fantastiska bilder du tar!
NJUTER!

Kram kram
M I N D I

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter faktiskt inte så dumt med glögg:) Ja, men så är det ju lite. När man hittar ett spel som man gillar så flyger tiden. *ler*
Ni verkar ha haft det bra.
kram Lallis

Nippertippan sa...

Önskar dig en skön kväll med glöggen!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

Ska nog också få i mig lite glögg. Eller kanske dricka lite av ditt goda te som jag fick :-)
Kanske hinna läsa lite i en bok innan jag blir för trött.

Ha en god fotsättning!

Kramar systra di!

Anonym sa...

Jaha här byts det utseende på
bloggen en gång i kvarten!!!!
Detta var bättre än det andra,
jag tycker om de glada ansiktena.
Vi hörs.
Gonatt
Svägerskan

Anonym sa...

Hej! Visst är det roligt att fota iskristaller! Jag har givit dig ett bloggpris för att du alltid tar dig tid att läsa och ge fina synpunkter på min blogg!

Unknown sa...

God fortsättning på det nya året. Kul med sticklingarna :-) Själv kör jag med enbart konstgjorda blommor. Slipper vattna, och så kan jag resa iväg utan att någon behöver vattna. Det finns så mycket fina nu för tiden.

Anonym sa...

Hoppas ni haft det gott och skönt och att dagen i morgon blir lika...
Snygg bakgrund =)

Kram

Daniel sa...

Hyvää uutta vuotta!
å njut av glöggen!

Anonym sa...

bra att ni börjar bli krya där hos er... :) hoppas glöggen smakade! kram

Anonym sa...

Gröna fingrar alltså? =)

Är mannen din bättre nu? Kram

Anonym sa...

Jag undrar verkligen hur ungdomarna i det här huset ska lyckas gå upp när skolan börjar igen. Det blir inget roligt alls. Det borde finnas kvällsskolor =)

Anonym sa...

Läser ifatt här...
Vad skönt att din man mår bättre!

Min dotter har också vänt på dygnet - tur att idrotten sliter upp henne ur sängen hela den här helgen.
Mindre tur att jag själv ska stå i en kiosk i miljontals timmar. ;) Men det går nog bra det också.

Du kunde ordna en fotoutställning, Fru P!