lördag, januari 17, 2009

God kväll! =)

(Foto av Fru Pusselbit)

Nu äter jag och sonen nybakade lantbaguetter och njuter av att det är lördagskväll. Herr Pusselbit blev glad över böckerna och så fick han en penna av mig så att han kan studera lite matte (förberedande kurs för universitetsalgebra) som han tog med sig när han lades in. Han kan inte riktigt slappna av och vill nu hem så fort som möjligt. Han tycker också att matportionerna är fruktansvärt små och känner inte att han blir riktigt mätt. När jag såg det lilla han fick till middag under tiden jag var där, insåg jag att det var en portion för mig och inte för honom. Samtidigt vill han inte vara till besvär och be om mera heller... jag tyckte att han måste bli mätt och det skadar aldrig att be om mera om han är hungrig.

Jag ska alldeles strax krypa upp i soffan och läsa lite grand i lugn och ro innan alla Uppcongäster förmodas dyka upp. Jag önskar er alla en trevlig lördagskväll! =)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan. Han måste be om mer om han inte blir nöjd. Det är hans rättighet. Hoppas du har det bra ikväll. Ska se körslaget nu. Kram från Sita

Anonym sa...

Oh, jag är alltså inte ensam om att baka idag! ;)

När kommer mannen bli utskriven då?

Sv. Jag tycker det förändras oftare än så! ;)

Nippertippan sa...

Ha en skön lördagskväll nu och njut av en lugn stund!!!
Kramizar:)

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter mysigt. Ha en härligt kväll
KRAM

Anonym sa...

Vad gott det låter!
Sitter här och är så sugen på något men vet inte vad.
kramar

Anonym sa...

Jag vill verkligen göra dig glad, för du verkar vara en mysig människa:-) Så kom in och hälsa på så ska jag ge dig en skrattrynka eller två:P

Anonym sa...

Tack för dina fina kommentarer :-)
Jag funderar starkt på att gå till jobbet med peruken...tror de skulle få sig ett gott skratt :-)

Anonym sa...

nybakade lantbaguetter, det lät gott :)

Anonym sa...

Hoppas du har en skön kväll och att söndagen blir bra. Kanske maken kommer hem på måndag?! KRAM

Anonym sa...

stackarn som går hungrig... klart han kan be om mera... måste vara mätt i magen för att repa upp kraftena :)

Anonym sa...

Jag förstår att han vill komma hem, det är bland det tråkigaste som finns att ligga på lasarettet, inget man vill göra frivilligt egentligen. *kram*

Anonym sa...

Man borde få så mycket mat att man blir mätt åtminstonde. Hoppas inte hans mage kurrade allt för mycket =)

Anonym sa...

Ja blir han inte mätt så bör han säga till så att de ökar på portionerna. Man tillfrisknar inte så snabbt om man är hungrig!!!