torsdag, augusti 21, 2008

Vill någon köpa? ;D

Nu har jag piggnat till lite grand och dessutom druckit några muggar te. Här har det åskat en hel del och regnet har öst ned. Sonen tyckte att det var lite jobbigt att cykla hem från skolan i detta väder. Dottern har jag inte hört av ännu, men hon springer antagligen omkring i la Stada med någon kompis...

Min man har åkt iväg till Biltema och ska införskaffa några viktiga saker, för att bilarna ska fungera på bästa sätt. Den bilen vi ska sälja, håller han på att göra i ordning.

Ja, just det... hmm... finns det någon trevlig bloggare (som inte läst mina tidigare inlägg om vår rara bil) som behöver en ny bil? Den är en diesel, combi, har dragkrok och färgen är vit... Den har gått igenom besiktningen (otroligt nog) och passar långväxta personer (just nu sitter förarsätet fast i ett enda läge, jag når inte ned till pedalerna). Har i stort sett ingen rost, motorn byttes för ca två år sedan, avgasröret är som nytt (minns inte när vi bytte det senast), handbromsen är ny (annars skulle den inte gått igenom besiktningen) och växellådan har nyligen fått en översyn (i veckan som gick, backen fastnade och ingen annan växel kunde helt plötsligt användas). Priset kan diskuteras... Är någon sugen, meddela mig genom en kommentar! ;D

Ha nu en så trevlig kväll!! =)

9 kommentarer:

Anonym sa...

hahaa, vi kan väl byta bil... min starta lite när den vill och ett nytt hål har uppstått i avgasröret.. den har hål i bromsslangarna och nej, tror inte den går igenom besiktning om nån vecka.. hahaa ;p
har flirtat till mej en meck på den, kanske den rullar på snart =D

sv- haha, jaa, ja höll på att pinka på mej så som ja skrattade =D tur ja sluppit de där med baltazar än så länge.. men den dagen lär ju komma.. haha
ja, ja svarade ju egentligen bara de han frågade. men hade ju trott han hade kommit på ide´n iaf.. men nope den tanken hade inte slagit honom och han blidde så besviken.. stackarn...

Anonym sa...

Hoppas du får någon som vill köpa bilen. Lycka till med försäljningen.

Anonym sa...

En sån tur att jag inte behöver en bil just nu!:)

Anonym sa...

Nej tack ingen bil ;)
Gôtt att tentan gick vägen. Sov gott.

Anonym sa...

Oj vad det konstrade med kommentarerna.....men du fick många visningar hi,hi men det kanske inte spelar någo roll här på blogger?

Anonym sa...

En sån bil kanske man skulle köpa och avreagera sej på när man blir frusterad (och det blir jag ibland). Natti natt och sov så gott!

Anonym sa...

Haha, har du fått tag på någon som är intresserad=)

Anonym sa...

Haha, lycka till....

Anonym sa...

Näe, tyvärr men jag hoppas ju så klart att ni blir av med bilen :-) Självklart ska barnen få gå sin egen väg med oss vuxna lite på sidan om som försöker styra de lite rätt så där lagom, om du förstår *s*