söndag, augusti 10, 2008

Träffsäkert


  • Plånboken - en grej som gör det möjligt att förlora alla värdesaker samtidigt.
  • Värdighet - konsten att höja ögonbrynen i stället för att höja rösten.
  • Smicker - förmåga att beskriva andra som de betraktar sig själva.
  • Klipp - en transaktion där varje part tror sig ha lurat den andra.
  • Perfektionist - en person som gör sig mycket omak och sedan för det vidare till andra.
  • Kompromiss - ett arrangemang varigenom människor som inte kan få vad de vill ha, ser till att ingen annan får det heller.

13 kommentarer:

Nippertippan sa...

Hmm...Det var bra! Mycket träffsäkra.
Tack för din omtanke :)

Anonym sa...

Det här är träffsäkert! Vackra blommor du har! Var hittar du allt fint?

Anonym sa...

Det där stämmer mycket bra.
Vad elakt av henne att säga att du bara skulle träna med ett par apelsiner;)
När jag har tränat bland massa folk så vill jag alltid stå längst bak.
Din träning hemma är bättre än ingen träning alls, eller hur=)

Anonym sa...

Det där var verkligen träffsäkert! Så som din man och du gör vad gäller krog och mat, så gör maken och jag också :)

Anonym sa...

Hej!
Ja,den är sorglig..
Fin sidan blivit..Gått över till blogspot ser jag..
Ha en fortsatt brakväl:)
Kram/Ciara

C.V sa...

det är kul att leka med ord

Anonym sa...

Hejsan hej på dig!!!
Tack för dina varma och härliga ord.
De satt fint som man säger....det kanske lät fel, men du vet vad jag menar.
Jag är inte deppig, men jag är så förbannat less på hur det ser ut i vårat samhälle och folk klagar, men det är ingen som vill göra något åt det.....
Jaja...
Nu ska vi ha skoj istället....ska verkligen plocka fram min humor och skriva.
Tack för dina stöttande ord och allt.
Synd att du bor så långt bort, hade varit väldigt trevligt att träffa dig och få ge dig en kram...eller två.
Nu ska jag äta mackor och vänta på att frugan ska komma hem.

Anonym sa...

Kul..fyndigt och träffsäkert!

Anonym sa...

Hejsan. Jag har haft en trevlig helg måste jag säga :) Vi var på en hundutställning och sen blev det grillat på kvällen. Mumsigt :)

Anonym sa...

Oj, vad bra! På Pricken. Man tänker inte alltid så långt!

Anonym sa...

Ja, visst är de gosiga och söta!

Anonym sa...

Tänkvärt och kul ;)

Anonym sa...

:D Klockrent!