onsdag, augusti 13, 2008

Onsdagskväll


Just nu lagar maken blodpudding med fläsk i köket och ungarna tittar på "Resident Evil" på 6:an. De ville inte ha taklampan tänd, så jag har letat fram en fungerande bordslampa för att kunna se vid studerandet ;)
Eftersom jag helst inte vill höra alla "zombie-ljud", sitter jag med öronproppar i öronen.

Vi slapp faktiskt åskoväder, men det kom en hel del regn. Jag vill inte ha mera regn, jag vill ha sol. Jag kanske skulle skriva ned en önskelista på vad jag vill ha, vem vet, det kanske en dag slår in.

Det är svårt att studera med migrän. Tankarna vandrar iväg väldigt mycket, koncentrationen är extra låg. Nu är jag riktigt trött och somnar snart vid tangentbordet. Måste erkänna att det hade aldrig gått så bra hittills utan coca-cola. Nu ska jag fortsätta läsa lite till, innan det blir dags för sängen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar inte blodpudding förstås.....så jag får komma på middag en annan dag.
Jag har konstutställning hos mig och den fortsätter i morgon så välkommen på vernissage....

Anonym sa...

hahaa, ja det kan vara skönt och slippa lyssna på zombieljud om man ska konsentrera sej. lycka till med pluggandet och tentorna... *skålar med kaffekoppen*

Anonym sa...

Vad gott med blodpudding, nu blev jag sugen på det men jag har ingen hemma =(

Anonym sa...

Jag såg två lampor på Clas Olsson som jag funderar på att köpa. Den ena kan man fästa på en penna och den andra sätter man på en bok. Kan vara smart att ha i vissa stunder=)

Anonym sa...

tänker på dig som måste plugga nu - kan inte vara så lätt... håller tummarna att allt går bra! när ska du tenta och var? kram