torsdag, augusti 21, 2008

Äntligen över med de båda tentorna!!


Gäsp!... Jag kom upp i tid i morse och fick med mig alla sakerna i väskan, men sedan började det köra ihop sig. Det verkar som om de flesta studenter skulle göra omtentor idag, för varje parkeringsplats var upptagen. Tio minuters gångväg ifrån tentasalen, hittade jag en parkeringsplats för en krona/timma och det var överkomligt. När jag sedan gick mot tentaskrivningssalen, började regnet ösa ned.

Efter att ha kommit ca 10 minuter för sent till skrivningen (jag tror att man får komma som mest en halvitmma för sent) lastade jag ur mina pennor och matsäck ur väskan och satte igång med översättandet. Hm... det handlade om partiet de gröna i Tyskland. Hur översätter man "sammansvärjning" och "ömtåliga änglar"? Jag kom på det till slut och när tiden gick ut vid 12.00, hade jag suttit där i tre timmar och 50 minuter. Även om jag lyckades få ihop en översättning, så är jag inte så säker på att det är just DEN översättningen... Vi får se hur det går.

Min man är inte så säker på att det är en bra idé att åka till IKEA på fredag (imorgon). Visserligen får jag själv åka om jag vill, men varför ska han med dit? Och det är väl inte han som behöver ljus här hemma, det är väl jag? Vi får väl se hur allt slutar...

Nu ska jag ta det lite lugnt. Jag brukar vara rätt så slut efter en 4-timmarstenta. Ha det så gott idag!! =)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Bra gjort! Jag tror att det gick bra för dig:)
Ha det så fint resten av dagen.
Kram

Anonym sa...

Jag vet att det gick vägen för dig idag!!! Har tänkt på dig. Locka mannen med middag på IKEA... eller något annat han tycker om, kanske något fredagsmys *inga snuskigheter här nu* så går det!!! Ge dig inte. Vad ska du köpa?
Jo, då har åkt på ett anfall och botar det som bäst med ZOMIG NASAL. Är bedövad i hela ansiktet men det känns mycket bättre. Har sovit en stund... kan förhoppningsvis gå till jobbet imorgon. =)
Erika
PS Det är klart du måste prova sprejen!!! Har du tur så funkar det lika bra för er!!!! =)

Anonym sa...

Å vad skönt att det är över för denna gång, håller tummen att det gick bra :)

Anonym sa...

Det gick säkert galant med tentorna!

Anonym sa...

Du har gjort ett suveränt arbete. Det har säkert gott bra för dig. Ha en skön kväll. kram

Anonym sa...

Usch, förstår att du är trött. Nu håller vi tummarna tills du får besked hur det har gått. Jag tippar på MVG eller hur dom nu betygsätter=) Precis så som din man resonerar...varför ska jag med, du ska ju ha...osv, så resonerar även min. Säkerligen dom flesta FÖRUTOM min morbror som älskar varuhus od. Vi kan ha dagslånga shoppingturer han och jag.Han är det kul att gå med, går jag med särbon blir det stress....är du klar snart och pust o stön....Man får välja sitt schoppingsällskap =)))

Nippertippan sa...

Hmmm...roligt det där med karlarna. Ja, varför ska de med?
Hoppas det gick bra med tentan. Låter så svåra de där språk-tentorna. Man ska kunna översätta någonting till ett främmande språk som man knappast förstår med sitt modersmål. Haha.
Tackar så mycket för dina kommentarer i min blogg. Det är roligt att få fram diskussion. Vi tänker rätt lika :)

alberta sa...

Snyggt! Det är alltid skönt att lämna tentor bakom sig. Det gick säkert bra!

Anonym sa...

Hoppas tentorna har gått bra. Mannen kan ju följa med som sällskap och, framförallt, bärhjälp.
Sv: visst har man olika åsikter ibland. Både Mannen och jag kan vara lika envisa (eller ska jag säga barnsliga). Men det är alltid Mannens fel, hahaha.
Sov gott nu=)

Anonym sa...

Du har säkert klarat dig! Du har ju pluggat hela sommaren tycker jag. Unna dig lite vila nu! KRAM

Anonym sa...

shiiiit! tenta på 4 timmar. *lyfter på hatten* hoppas de nu gick bra. håller tummarna!

sv- ja mina får inte så ofta snabbmat.. men ibland är de guld att brumma till McDonken.

Anonym sa...

Hoppas verkligen att det gick bra efter allt ditt slit!!

Anonym sa...

Förresten, glömde säga att jag gillar fågelbilden skarpt. Den är vacker.