torsdag, augusti 14, 2008

Jobbiga skalbaggar




Nu ska jag snart dricka lite kanel- och äppelte och börja ordentligt med tyskaläsningen för idag. Hittills har jag tagit det lugnt och surfat runt lite på nätet, där jag hittat en hel del sidor med gratis clipart. Det värsta jag såg var en massa bilder på skalbaggar. Usch!! Ni vet, min man avskyr spindlar, men jag avskyr skalbaggar. Skalbaggar kan flyga, så de är absolut mycket jobbigare och mer fruktansvärda än just spindlar. Spindlar är gulliga, jämfört med de otäcka skalbaggarna...

Eftersom det är imorgon vi får tjocka släkten på besök, har jag satt de *arbetsvilliga* tonåringarna i mitt hushåll på städ, tvätt och disk. De har fram tills nu inte gjort så mycket, så jag har börjat försöka få dem att inse att pappa Pusselbit kommer att bli väldigt upprörd, när han kommer hem och ser hur lite som gjorts. Det verkar inte som att de är speciellt rädda för honom och hans ilska...

Solen har ännu inte tittat fram, däremot har det regnat en hel del. Utanför vardagsrumsfönstren och köksfönstret, finns det rönnbärsträd och snart kommer bären att vara helt röda och mogna. Då blir det väl dags att gå ut och försöka få lite snygga bilder med mobilkameran...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Skalbaggar är jag inte så rädd för men däremot Tvestjärtar som är lite läskiga. Brr...
Hoppas att det blir trevligt imorgon när släkten kommer på besök:)
Kram

Anonym sa...

Kan du inge HOTA eller MUTA ungdomarna, det brukade hjälpa hos mig på den tiden det begav sig,
(nångång iallafall)

Svägerskan

Fru Pusselbit sa...

Här mutas det inte, men lite hot då och då blir det allt! ;)

Anonym sa...

Skalbaggar som är så vackra!

Nej, nu ska jag brygga mig lite mintte och titta klart på Guldkompassen. Ha det bra!

Anonym sa...

Själv tycker jag råtter är det mest vidriga som lever på den här planeten.
Fick du igång tonåringarna, har dom städat fint=)

Anonym sa...

J ainte ser de så mysiga ut dessa skalbaggar. Ja det tycker jag att du skall visa henne sidorna, nyttig info för den som skall göra operationen =)

Anonym sa...

Gläh! *räcker ut tungan* Vad äckliga kryp! *backar* Huuuu! Hoppas att du fick i dig mycket te om du hade tebrist och därför visade dom där? :) Hahaha, kramen!

Anonym sa...

You're bugging me!!!!
Bara korkeken fungerar... ;)
Erika

Anonym sa...

Skalbaggar är väl OK om dom håller sig borta från mig!:)

Anonym sa...

Men barnen ska ju lära sig någon gång vad det innebär att sköta ett hushåll, det är bara nyttigt för dem att hjälpa till :) De där skalbaggarna skulle dottern gilla, hon älskar djur och den lilla kaninungen är ju bara för gosig! Och visst var himlen häftig! Jag älskar sånt där!

Anonym sa...

Ja, själv är jag inte speciellt rädd för skalbaggar men för spindlar. Kanske på grund av att jag bor i källaren och det med jämna mellanrum tittar in en sån där stor källarspindel som är stor som en handflata. Inte helt mysigt. En trallade faktiskt fram över mitt golv alldeles nyss.

Jag har däremot en kompis som är rädd för maskar - livrädd och en annan som är rädd för myror också sådär livrädd. Så, ja, alla har väl sin skräck.

Anonym sa...

ja har haft en enorm spindelfobi. men efter att man bodde i ett hus som kryllade av kryp tvingades ja skola mej bort från spindekfobi eller andra kryp som fanns... hehee