måndag, augusti 04, 2008

Struligt värre

Det brukar bli snabba vändningar med min moder och min syster (som är kvar i Sverige). Min syster ringde i fredags kväll och erbjöd oss bilen till ett systerpris. Vi skulle lämna svar innan söndagkväll, för då skulle min kära moder köra upp bilen till oss idag, när de ändå skulle åka upp till Västerbotten. Min syster ringde från jobbet (hon jobbar nätter och jag går och lägger mig sent...)

Nästa dag, när min syster ligger och sover, ringer min kära mor. Hon säger att hon inte orkar köra upp bilen på måndagskvällen, eftersom hon ska upp tidigt den morgonen och det kommer att bli full rulle hela tiden... dessutom, ska vi verkligen köpa den bilen? Fast, hon tror också att min syster haft fel om att köra förbi här på måndagskväll och sova över till på tisdag. Det kommer de inte att hinna, för hon ska ju sova ut på måndag (jobbat tre nätter på raken) och sedan ta emot en cementbil. De håller på att rusta upp ett hus de köpte för ett tag sedan och de har redan flyttat in....

Däremot vore det bra om vi kommer ned (40 mil) samma lördageftermiddag som hon ringer och ordna med bilen själv. Jag försöker förklara att det är svårt att bara kasta oss in i och åka ned alla dessa mil i en bil som inte startar. SJ:s tåg är inte heller så pålitliga och ack, så dyra och flygbiljetters kostnad ska vi inte tala om... Sedan måste vi ju vara hemma senast söndag kväll, för min man ska ju till jobbet nästa dag.

Igår på söndagen, ringer modern helt plötsligt på eftermiddagen. Nu har min syster med man haft bilen ute på annons och ett par är beredda att åka iväg från Varberg och titta på bilen, innan vi har sagt vad vi vill. Hur lätt är det när min syster ligger och sover, pga att hon jobbar natt? Efter många om och men lyckas jag och min syster få tag på varandra och jag säger att vi köper bilen, för vi är så hjärtligt trötta på den vi redan har. Då enas vi också om att de inte åker förbi här på vägen upp, utan när de ska hem i stället. Nu hoppas jag att det förblir så, fast man vet ju aldrig, de kanske står här utanför vid 21.00-tiden ikväll...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

12 kommentarer

Hoppas ni är lyckliga bilägare nu. Visst kan syskon vara struliga, fast bara ens egna, vi är aldrig struliga *ler* =)
Skrivet av starling 2008-08-05 kl 21:06
Pusselbiten dricker te ;) svarade 6 augusti 2008 klockan 11:38:
Vi har inte fått hit bilen än, den står 40 mil ifrån oss...


Oj, det var mycket på en gång! Det gäller att hålla isär vem som har sagt vad och vad är det som gäller! Känner igen det när för många är inblandade!!:)
Skrivet av Veiken 2008-08-05 kl 08:23
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 augusti 2008 klockan 10:30:
Och ändå var det bara 2 stycken... fast det brukar vara så i min familj ;)


Men vad struligt :/
Skrivet av Rospiggen 2008-08-04 kl 17:16
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 augusti 2008 klockan 17:27:
Ja, men allt ordnar nog upp sig till slut...


hoppas det ordnar sig med bilen. lite svårt för er å åka dit med en bil som inte går!!! håller en tumme!!
Skrivet av *tingeling* 2008-08-04 kl 16:24
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 augusti 2008 klockan 16:47:
Tack, det kan nog behövas!


Det var många turer det och jag vet av egen erfarenhet att det ofta blir fel när mellanhänder är med och tycker, tror och tänker.
Skrivet av Locklig 2008-08-04 kl 14:10
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 augusti 2008 klockan 14:45:
Ja, till slut vet man varken ut eller in...


Låter struligt, hoppas att det ordnar sig för er!
Skrivet av nett 2008-08-04 kl 13:44
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 augusti 2008 klockan 13:48:
Jag tror nog att det värsta är över nu... hoppas det i alla fall!


Jad det verkar var lite struligt! Hoppas allt löser snabbt och lätt! Kram på dig!
Skrivet av Evisen 2008-08-04 kl 13:00
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 augusti 2008 klockan 13:02:
Det hoppas jag också! Kram på dig också!! =)


Syskon ska man ALDRIG lita på!
Svar: Nej, ibland blir det lite tråkigt :)
Skrivet av Myntdrottning 2008-08-04 kl 12:49
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 augusti 2008 klockan 12:54:
Det är lite svårt när det är många viljor inblandade...


Ja du milde med släkt o vänner, särskilt mammor, nu är ju både du o jag mammor men det är ju en helt annan sak. Jag har asmigrän idag. Har precis
varit uppe o ätit en banan nu blir det sängen med våt kall handduk igen.
Svägerskan
Skrivet 2008-08-04 kl 12:47
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 augusti 2008 klockan 12:54:
Då ska jag låta dig vara i fred och inte ringa och störa. Hoppas nu att migränen blir bättre!! Kram


Jobbigt med velerier.
Skrivet av Diana 2008-08-04 kl 12:33
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 augusti 2008 klockan 12:44:
Ja, det är lite jobbigt...


Usch, det verkar vara en del jobbigt det där bilköpet! lycka till i varje falL!
Skrivet av hannangnting 2008-08-04 kl 12:08
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 augusti 2008 klockan 12:15:
Ja, vi kan nog andas ut först när vi fått hit bilen... hoppas jag i alla fall! ;)


ojdam ja hoppas de ordnar sej! jobbigt när det strular hit o dit..
Skrivet av Tuta 2008-08-04 kl 11:51
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 augusti 2008 klockan 12:06:
Det ordnar sig alltid ;)

Inga kommentarer: