torsdag, augusti 14, 2008

Torsdagskväll


Mina barn har tagit lite paus från allt arbete och sitter just nu i tv-soffan och tittar på "The Simpson". Sedan får de allt fortsätta att slita här hemma, även om det är väldigt tråkigt...

Jag har snart kommit igenom alla tentafrågor och det är bara fem stycken kvar att besvara, men de är mycket omfattande så det kan ta lite tid... När jag inte hittar svaren i kurslitteraturen, söker jag dem på internet och det är så skönt att den möjligheten finns!

När min man kom hem från jobbet, såg han ut som ett svart moln. Hela hans dag hade gått fel och många saker hade krånglat under dagens gång. Då är det bara att låta honom få vara ifred och lugna ned sig ett tag. Efter någon timma kunde han till och med berätta om allt som gått fel och när en sådan tystlåten man som min make börjar prata, då har det verkligen varit hemskt! Sedan satt han och spelade WoW på en av våra datorer och nu tror jag att han mår lite bättre. Han äter i alla fall kvällsmat ute i köket just nu... Jag ska snart störa honom i hans nyvunna idyll. Eftersom han ska åka nästan direkt efter jobbet till Västkusten imorgon, är det nog bäst att han packar lite ikväll. Imorgon blir det ju svårt, speciellt när släkten kommer att stressade stå och vänta på att han ska bli färdig. Han klarar ju inte stress så bra...

Nu ska jag fortsätta med tyskan. Jag hoppas att ni alla får en fortsatt trevlig kväll!! =)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Då får han hyfsat väder när han kommer hit. Dom har lovat det men....

Anonym sa...

Låter jobbigt med tentan men det är verkligen tur att internet finns! Slippa sitta i bibblan och leta *s*. Det var jätteskönt med lite ledigt!

Anonym sa...

stackars din man och stackars dig med som måste behandla honom på "rätt" sätt. kram

Nippertippan sa...

Tackar så mycket för dina tipps, men mina kunskaper räkte inte till att få flaggorna fram...yhyyy...Du är så duktig med alla finesser!!!
Lycka till med tyskatentan och god natt :)

Anonym sa...

Vad gott det är när man vet hur ens partner funkar utan att man behöver säga något. Hoppas att er kväll blir bra!

Nippertippan sa...

...nu har flaggorna börjat komma, så det fungerar i alla fall JEEEE!!!
Nattinatti :)

Anonym sa...

Ha en trevlig kväll du med. *Har han lugnat sig lite nu, maken?* ;)
Får jag fråga vad du jobbar med?

Anonym sa...

Lycka till med allt!! Hur får du dina barn att "slita hemma", mina muttrar för minsta lilla jag ber dem om.... "orkar inte", "får huvudvärk av dammsugaren" (på tal om ljudkänslighet) etc är stående kommentarer