måndag, augusti 11, 2008

Paus från tyskaläsning


Tar nu en paus i tyskan. Håller på att gå igenom en gammal tenta i tysk språkvetenskap och efter det ska jag gå igenom alla frågor som vi fått på andra papper. Kan jag allt detta vid tentan den 19 augusti, räknar jag med att bli godkänd. Har ännu inte börjat med översättningen, men det är hög tid. Den 21 augusti är det tenta i det...

Min man har fått låna ett mindre bilbatteri av sin chef, så att han inte ska behöva arbetspendla med tåg och buss. Det känns skönt!

Jag vågar inte dricka så många temuggar till. På grund av mycket frusenhet, har jag hällt i mig minst 10 muggar och det har varit ett väldigt springande på toa... när jag började få huvudvärk och mådde allmänt konstigt, insåg jag att frusenheten berodde på att jag började få migrän, så nu har jag tagit in tabletter mot det och för närvarande känns det mycket bättre och jag fryser inte lika mycket längre!

Har försökt att gå in på metrobloggen och titta till lite nya inlägg som kommit på bloggkoll, men jag kommer aldrig in dit. Webbläsaren bara jobbar och jobbar och jobbar... och ingenting händer!

Nästa paus kommer att bli när jag ser på CSI NY klockan 21.00. Nu får ni ha det så gott ikväll!!

(Bilden är hämtad från Varsågod)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Tack för omtanken! Jodå, det går nog över snart. :-D

Nu har jag hittat in på din nya blogg också. Har haft lite dålig uppkoppling på semestern, så jag har inte kunnat göra så mycket mer än det absolut nödvändigaste. Men nu är jag igång igen!

Anonym sa...

Hoppas du har blivit lite varmare nu och mår bra! Håller tummarna när du ska tenta. Lycka till! Hoppas du kommer in på den sega metrobloggen.

Anonym sa...

Sköt om dig nu och vila. Hoppas att migränen håller sig borta.
Bloggen är verkligen konstig ikväll, det går knppt at läsa eller skriva.
Lycka till med tyskan!
Kram

Anonym sa...

Hejsan hej på dig!!
Tyska har jag inte läst på många år...kan ju inte säga att jag saknar det heller direkt, men det var nog mest pressen på att klara av prov som jag tyckte var jobbig, inte så mycket tyskan i sig.

Anonym sa...

Ja, det har varit hopplöst segt på metro i flera kvällar i rad nu

Anonym sa...

Kolla min blogg.....Metrobloggen havererar.....hoppas de kommer på rätt köl snart!

Anonym sa...

Ja, igår bar det helt hopplöst här på metro-suck

C.V sa...

ja, nu är det otroligt struligt på metro, jag tror att många kommer börja blogga på andra platser