tisdag, augusti 12, 2008

Tyskapaus


Min man var så snäll och köpte hem två stora coca-colaflaskor och en påse godis till mig innan han kom hem från jobbet idag. Visserligen bad jag honom göra det, men ändå. Godiset fick han för 3,90:-/kilot.

Häromdagen tvättade vi och hängde upp tvätten på en torkställning här inne, för det öste ned utanför. Igår var det fortfarande vått, på grund av den fuktiga luften... idag har det varit mera uppehåll, så jag hoppas kunna tvätta lite mera i morgon igen. Hoppas då också att det som hänger på tork ska vara torrt.

På fredag åker mamma och min syster ned från Västerbotten tillsammans med min systers alla fyra barn. De kommer att titta in här på en liten fika och sedan följer herr Pusselbit med dem ned till Västkusten och till vår nya bil! Kanske att han då också någon gång under helgen hinner hälsa på sin kära syster och min trevliga svägerska, innan han åker hem till familjen Pusselbit igen! Börja städa ordentligt redan nu, du städgalna svägerska, för du vet ju hur pedantisk herr Pusselbit är ;D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Godis är ju aldrig fel men var försiktig med coca kola.

Anonym sa...

Alltid lite godare när man kan fynda det man stoppar i munnen *ler*

Anonym sa...

Oj då gäller det att ligga i när den pedanten skall komma, men han är välkommen. Förresten har det blivit en ny lag i vår stad att alla måste bära solglasögon inomhus för att förhindra svåra ögonskador, tur att jag kom på det.
Svägerskan

Anonym sa...

Då har ni snart en ny bil, vad skönt=)