onsdag, augusti 20, 2008

Regnig onsdagseftermiddag


Sonen har kommit hem med en drös av papper som jag ska titta igenom. Jag hinner nog med det först till helgen och då ska jag också börja med att skriva upp alla viktiga tider i almanackan igen. Dottern och min man har ännu inte kommit hem, men jag har redan kommit på dagens middag. Nu när vi har så mycket köttfärs, blir spaghetti och köttfärssås bra...

De hotfulla molnen har vunnit över solen och det har börjat regna. Jag fryser oerhört mycket och sitter med Helly Hansenstrumpor och tjock tröja och har redan fått i mig fem muggar varmt te.

På vardagsrumsbordet ligger IKEA-katalogen och frestar mig något alldeles fruktansvärt. Ska snart titta igenom den, men måste läsa lite tyska först. Hm, man kanske skulle ta och åka till IKEA på fredag förmiddag alldeles ensam? Då kan man få gå i lugn och ro, utan att familjen undrar om man är klar någon gång... och ljus behöver jag köpa hem, för de är helt slut och den mörka hösten är på intågande...

16 kommentarer:

Anonym sa...

Här peppar peppar så har solen kommit fram :) nästan så jag inte törs tro på det jag ser, hi hi... Svar: Du blev nästan avundsjuk va? på mina bordsgäster, fniss...

Anonym sa...

Vad roligt att få veta vad Shanghai betyder Tack!!

Anonym sa...

Jag gillar inte att gå på IKEA, men måste det ibland. Kram

Anonym sa...

Ja, nu är det ljusdags :)

Anonym sa...

ååh, ikea är ju så mysigt :) brukar ta en sväng dit lite då o då. :) ungarna brukar ha rätt bra med tålamod, dom är väl vana med en shoppande mamma.. hahaa (stackarna) och så vet dom att de kanske blir varmkorv på vägen ut =D
hoppas du hittar nåt kul :)

Anonym sa...

Hej på dig ;)
Nu har jag läst ikapp mig på dina senaste inlägg.
Själv har jag inte riktigt orken att blogga så mycket. Ja, nu är det skola för fullt igen och jag har också skrivit på en hel lunta med papper idag. Krya på dig.

Anonym sa...

En rejäl skur kom vid 13 tiden men sedan sol! IKEA katalogen är kommen men inte hunnit kolla i den än. Svar: klockorna spelar när det fungerar och det låter fint. Sötta Hallo Kitty bilder gillar dem har köpt socka med dem på. kram

Anonym sa...

Svar: Säg åt dom att dom kan gärna titta på och beundra den för den var himla snygg, men säg åt dom att INTE pilla på knapparna! Eller så ska dom ta på regnkläderna! :)

Anonym sa...

Den där sidan med vädert är ju bra!

Anonym sa...

Ibland kan det kännas som om man är aldeles ensam om att ha de här bekymren med sina barn, trots att man vet att det är rätt vanligt.
Så tack för att du delade med dej om hur det var för din dotter, det värmde.
Tack!

Anonym sa...

Jag fick också katalogen:)
Kul att titta vad som finns.
Hoppas att du känner dig varmare nu och har en mysig kväll därhemma.
Kram

Anonym sa...

Det är mysigt att gå och strosa där i lugn o ro, handla det man vill och sätta sig ner och ta en fika....det tycker jag du ska göra=))

Anonym sa...

Jag har inte fått någon katalog än.....

Anonym sa...

Att det alltid ska skrivas på en massa papper. Jag fick en bunt X fyra... Får läsa senare.

Anonym sa...

Fick också IKEA katalogen i dag. Gillar inte IKEA... för mycket massproducerat för min smak.

Nippertippan sa...

...just det, köttfärsen. Så du lyckades att få hem några paket ;)
Köttfärs är så himla bra. Snabbt och enkelt. Men så sällan billigt.
Vi har fortvarande inte fått IKEA-katalog...men den kommer säkert imorgon när jag ska plugga hemma! Murphys lag!!!