söndag, augusti 24, 2008

Datorvila

(Foto av Fru Pusselbit)

Den här dagen har jag inte kommit åt en dator, men jag har gjort en massa annat istället. Gick igenom ekonomin för de senaste månaderna som varit och pratade också en hel del med mina barn om hur vi ligger till ekonomiskt osv. Min man brukar veta ungefär hur det ligger till mest hela tiden, fast det är jag som sköter pengarna...

Vi har också städat och röjt lite + tvättat. Middagen blev en köttgryta, ris och sallad. Till filmerna Spy Kids och Itailian Job åt vi en äppelkaka med vaniljsås till. Jag gör dem själv och ni ska snart få receptet. Det blev tre stycken, för äpplena började bli dåliga och det var bäst att göra något av dem.

Imorgon kommer vi att ge oss iväg ut i la Stada och inhandla saker till barnen. Nu när vi vet vad vi har att röra oss med och vad de behöver, ska det nog gå bra.

Idag har det varit ett fantastiskt och underbart väder ute. Hoppas att det blir lika fint väder imorgon. Nu är det dags att leta upp kudden, sov så gott!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt med det ibland, datorvila alltså. Jag fastnar som en igel vid daorn, och oftast gör jag inget vettigt ens. Datorberoende är jag, helt klart.

Anonym sa...

Hej jag har läst en del trevliga saker som du har skrivit.Jag såg också att du nu visar ytterligare ett underbart fotografi med en Stockros.Är de dina egna fotografier på blommorna?Oavsett så är dom underbara.kram

Anonym sa...

Ja, då och då behöver man kolla av ekonomin innan man handlar. Jag ska oxå ta med min son till veckan och handla lite nya idrottskläder, skor och ryggsäck nu när skolan börjar. Ha en bra dag idag!

Anonym sa...

God morgon i stugan!
Kan vara skönt att vara utan dator ibland:)
Hoppas att du får en solig och fin dag!
Kram

Anonym sa...

Go morron! Jäklar vad du hann igår då! :) Skönt när det är klart! Italian Job är ju skitbra! En film som man kan se om en gång till, vilket inte är många för min del, har jag sett en film så har jag sett den, så att säga...
Svar: Kärran är GRÖN, militärgrön! OCH STOR! Han ska få igen den! :)

Anonym sa...

God morgon i stugan! Skönt å få bortgjort en massa måsten :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Vädret ÄR underbart, denna morgon/fm, här hos mig ialla fall. En fin sol och knappt några vindar. En ljuvlig sensommardag!! Hoppas strålarna sträcker sig till dig, dit du bor!!!!

Anonym sa...

Det är roligare att handla när man vet exakt vad man har att spendera utan att hamna på minus. Låter mysigt att sitta med äppelkaka framför tvn :)
Jodå, nog duger 15 år gamla kläder, snart är du säkert hur inne som helst och behöver inte köpa nytt för då är det högsta mode!

Anonym sa...

Upp innan 12? I mina öron låter det som värsta lyxen att barnen sover lääänge *s*. Jodu, den där solrosen är jättefin, hoppas resten kommer upp också.

Anonym sa...

Ser fram emot receptet. Ha en bra dag idag ;)

Anonym sa...

Så flitig du har varit hela lördagen! Skönt att du fick SOL - nu när vi har regn. Önskar dig en skön söndag!! KRAM

Anonym sa...

Det är skönt ibland med data vila.