onsdag, augusti 13, 2008

Regn och migrän

(Foto av Fru Pusselbit)
Det var lite svårt att sova i natt, för jag frös något så fruktansvärt och min man är förkyld och snarkade väldigt högt och mycket (det hördes oerhört bra genom mina hörselproppar)... dessutom öste regnet ned utanför och jag låg och tänkte på hur lite sol och hur mycket regn det har varit i sommar.

Sedan ville jag inte vakna och gå upp ur sängen, men man kan ju inte ligga hela dagen. När jag väl kom upp, tog jag på mig stövlarna och inspekterade uteplatsen. Det syns på stockrosorna att det varit mycket regn och en del av dem har lagt sig efter marken... bilden i inlägget tog jag i mitt blomsterland.

Efter att ha varit uppe ett tag och druckit lite te, insåg jag att migränen har slagit till igen, så nu har jag svalt migräntabletterna och väntar på att de ska verka. Först då kan jag fortsätta med tyskastuderandet.

Det mesta av tvätten som hängt på tork i några dagar, är tillräckligt torrt för att tas ned. Nu ska här tvättas igen! Vi får se när den tvätten torkar. Ibland skulle jag vilja bo i ett hus med en öppen spis och kunna sätta torkställningen med tvätten bredvid, så att det torkar snabbare. Fast ännu hellre skulle jag vilja vara rik, ha ett stort hus och ett hembiträde som sköter all tvätt, så att jag inte behöver bry mig om det alls. De 2,5 miljoner som Kelly Rowland brände på en utekväll, kunde hon ha gett till mig istället.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Precis, de där pengarna kunde väl vi fått dela på! *tycker*. Usch för migrän, din stackare :/
Hm, det är nog bäst att kolla sladdarna innan *s*

Anonym sa...

Fy för migrän.. hoppas den ger med sig snabbt :/ här öser också regnet ner just nu, så jag har suttit och satt in lite bilder på de andra siderna mm. och nu har jag sett till så jag har den här sidan också på bloggkollen :) Krya på dig :)

Nippertippan sa...

Det är härligt med mycket pengar men ännu härligare med kära människor runt om kring sig. Av någon anledning får man ibland välja mellan saker o ting. Du har så otroligt fina blommor överallt! Man blir glad av din blogg :)
Hoppas migränen ger sig. Den är inget vidare. Önskar dig en skön och härlig dag!!!

Anonym sa...

Å stackars dig migrän. Jag har också migrän ibland, men oftast vid mens (hormonutlöst eller?) eller då det är riktigt varmt.
Ha en bra dag i alla fall och hoppas medicinerna hjälper. Vilken sort var det?

Anonym sa...

Tackar =) Fy för din migrän.. låter inte alls kul att du har den och får den så ofta.

Anonym sa...

Hoppas att du mår bättre nu.
Jag avundas dig för att du har en sådan disiplin att sätta dig ner och studera. Önskar att jag hade haft det.