söndag, augusti 24, 2008

Dagens inköp! =)


Det blev bara jag och dottern som kom iväg och det blev till närmaste köpcenter med en massa olika affärer i. Det tar bara ca 15 minuter för oss att gå dit också!!

Väl där gick jag först in på apoteket och köpa några saker, efter det hämtade jag dottern som var inne på BR leksaker och hade roligt. När blir de egentligen för stora för just leksaksaffärer?

Efter det drog vi till The Body Shop och köpte den rekommenderade "Deep Sleep". Nu hoppas jag verkligen att den fungerar på min man, så att han får sova riktigt bra framöver och min son kan nog behöva lite grand av den också. Dottern tyckte nog att hon också skulle behöva den...

På KappAhl köpte jag 16 par strumpor till min man och min son. Kan ni tänka er, de har lika stora fötter! Inne på Lindex tittade vi oss bara omkring och inne på Vero Moda hittade vi en blus och en långärmad tröja till dottern. När vi kom till Intersport, såg vi jeans för 100 kr. styck och vilken tur att vi i denna hög av jeans fann 3 par i min dotters smak och storlek!!

Sedan tog vi den långa vägen hem och det tar ca 40 minuter att gå. Vi är båda överens om att vi behöver röra på oss lite mera och min dotter hittade en söt liten nyckelpiga. Det är nog den enda skalbaggen jag står ut med... Vädret är fortfarande vackert och det är ca 19 grader varmt. Ha nu en så trevlig söndagskväll!! =)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Ja, vilken härlig dag det har varit!!! Hoppas ni alla sover gott med Deep Sleep!!! Du ska se att bara doften gör en alldeles go...
Dans på slak lina, det är verkligen inte lätt ;) Men man gör allt för sina barn/tonåringar för man älskar dem så otroligt mycket!!! Det jag hoppas på är ärlighet och att vi ska kunna prata med varandra om allt. Då behöver man inte bli så oroad... =)
Erika

Anonym sa...

Men snälla lilla Pusselbit!
Barn blir aldrig för stora för leksaksaffärer!! Dom byter bara namn till Clas Ohlsson eller IKEA! Kram.

Anonym sa...

Så ni har varit ute och fyndat idag oxå - Kul! Och då speciellt när man kan hitta billigt till kräsna barn ;)

Nippertippan sa...

Har man stora fötter, står man stadigt på jorden (säger en som har st 41)... Det är härligt att shoppa. Intresset för leksaker verkar öka med ålder, inte tvärtom. 30-åriga pappor som köper hockeyspel till sina 1-åriga söner är mycket mer intresserade av leksakerna än sönerna...
Och tur det att gubbdagiset Clas Ohlsson finns ;)

Anonym sa...

Va härligt å hitta byxor för det priset, helt perfekt, sånt gillar jag, :) Minns när mina gossar fick en racerbana till julklapp, det var min bror och syrrans man som byggde ihop banan och det var dom som satt där på golvet mäst hela kvällen :) hi hi

Anonym sa...

Oj oj, vad ni fixar och handlar och har er *avis*. Jag älskar leksaksaffärer där jag hittar spel och pussel jag gillar :P
Ja, pizzadoft på toa var helt okej ;)

Anonym sa...

Visst är det mysigt att bara ta med ett av barnen och shoppa loss ;)

Anonym sa...

Vilka fina fynd ni har gjort!
"Deep sleep" skulle jag genast behöva;) Vad är det?
Jag behöver flera burkar...

Nyckelpigor gillar jag också:)
Kram till dig

Anonym sa...

Kikade in och passar på att säga god natt!

Anonym sa...

Härligt att ni hittade saker att handla. Jag får kika in här i morgon igen och läsa mer. Jag måste gå och lägga mig nu=)

Anonym sa...

härligt att shoppa. o body shop. dom har så mkt fint o härligt =)

sv- hihi, ja det är ju deffinitivt "nåt" där... vet itne om jag vill, inte vill eller bara vill kolla vad som händer. tiden får helt enkelt visa vad som händer.. händer de nåt mys kommer ja nog inte att backa.. men att bara göra nåt i stundens hetta ska ja kämpa emot.. =)
kram =)

Anonym sa...

Vet du att nyckelpigor kan bitas. Kram

Anonym sa...

Trevligt att vara ute och handla.

Anonym sa...

Deep sleep....llåter ju bra....

Anonym sa...

Vad mysigt att shoppas med dottern. Jag gillar att göra sasker med ett barn i tage! VI HAR ETT SPECIELLT FÖHÅLLANDE TILL NYCKELPIGOR. Vi älskare dessa små söta kryp. Barnens dagis hette Nyckelpigan! KRAM