måndag, augusti 18, 2008

Inför morgondagens tenta


Här sitter jag nu med en förkylning, trötthet från migränen, mensvärk och är allmänt "uppåt". Imorgon är den första tentan och som vanligt känner man sig inte alls förberedd. I vilket fall som helst är det lika bra att gå dit och göra sitt bästa, för klarar man den, behöver man inte göra den igen och om man missar den, finns det faktiskt en omtenta längre fram... och då kan man också skriva av frågorna på den här tentan och läsa på dem också!!

Vädret är grått och mulet, men det regnar inte så mycket nu utan det regnade en hel del i natt. I morgon börjar dottern gymnasiet och jag tror att hon ser fram emot det. Sonen börjar sin skola i övermorgon.

Diskmaskinen är på och här sitter jag med en mugg Rooiboste, smaksatt med kaktus och apelsin. Mycket gott! =)

Jag måste skriva här att klockan 15.30 ska jag gå ut och lägga i mer pengar för vår nya bils parkering. Det är ju inte så kul att få parkeringsböter... (Måste ha påminnelser om detta lite varstans!).

Nu är det dags med den sista läsningen. Inatt skrev jag ut frågor och svar till själva kurslitteraturen. Nu ska jag bara få ordning på tentafrågorna och lite andra frågor, som är halvklara...

Ha en så trevlig tisdag och jag hoppas verkligen att ni får vackert och soligt väder och slipper regn!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för dig!!!
Är säker på att allt går bra med tentan, du har ju varit så flitig med att plugga.

Anonym sa...

ojda, låter ju sisådär med att vara så drä "uppåt" nör de e tenta o plugg... hoppas de släpper!

Anonym sa...

Här har det varit regnfritt hela dagen. Lycka till med tentan ;)

Anonym sa...

Jag kommer att hålla både tummar och tår!!
När det känns lite risigt brukar det gå bättre än man tror!

Anonym sa...

Hoppas du känner dig bättre nu. Lycka till med tentan.