lördag, augusti 30, 2008

En solskenslördag!

(Foto av Fru Pusselbit)

Ute är det strålande solsken och ca 15 grader varmt. Jag vaknade av migrän, så jag gick upp och tog in migräntabletterna och gick och sov lite till. (Denna gång vet jag att jag fått den av stress, men ibland måste man få gjort en massa saker inom en viss tid och det går inte att kompromissa om det!) Nu känns det bara bra och jag ska snart sätta igång med viktiga papper!!

Min man har haft en lång sovmorgon, han har inte sovit så bra denna vecka och jag måste erkänna att vi till slut glömde använda deep sleep-sprayen. Fast den verkar fungera någorlunda bra, när man väl använder den...

Min dotter är just nu ute i la Stada och springer omkring med sina vänner och har kul. Sonen har roligt framför datorn.

Idag dricker jag grönt te med kanel och anis och det är underbart gott! =) Igår kväll såg jag "München" av Stephen Spielberg och den var väldigt tänkvärd och bra. Det bästa av allt är att det har hänt i verkligheten. Efter det såg jag på CSI, så det blev ganska sent, men det var så skönt att bara slappna av. Samtidigt som jag såg på filmerna hade jag också tända ljus och emellanåt kunde jag titta på deras lugnande lågor!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för att migräntabletten verkar: Vi har också ett strålande väder här, jag har redan avnjutit ett par timmar av dagen utomhus.Man får passa på..=))

Anonym sa...

Han är så himla snygg Eric Bana eller vad han heter i den filmen ;o)

Anonym sa...

mmm, det var riktigt synd om mina fingrar igår! ;)

bättre idag dock, bara lite strama och så slipper jag diska, för varmt vatten gör ont...så det får min man göra! :)

Vi har oxå haft sovmorgon...det är lite konstigt att sova/ligga när man vet att det är en till som ska ha plats..."boris" är ju lite större nu...så det känns att det är ngt där när man ligger på magen (vilket jag tycker om att göra)!

Ha en trevlig dag! Och vila upp dig!

Anonym sa...

Blev en ovanligt tidig kväll igår för mig, skallen bankade på tok för mycket och jag har så ont i lårmusklerna så jag tordes inte ta en spruta... men nu mår jag bra :) Är så nyfiken på vad du håller på med.. hi hi... öppna nått eget?? :) nåja, få väll vänta, hi hi... ha en bra dag :)

Anonym sa...

ojda, stackars dej som fått migränen, hoppas den släpper och din helg blir kanonbra!

Anonym sa...

Levande ljus är lugnande, om man inte glömmer dem, för då kan det bli hysteriskt. Ha en bra forts. på dagen.

Anonym sa...

Det har varit underbart väder idag:) Jag har varit i skogen och det var härligt. Nu ska jag kika på film:)
Hoppas att migränen snart försvinner!
Önskar dig en mysig kväll.
Kram

Nippertippan sa...

Vad jobbigt för dig att hå migrän så ofta. Jag fick ta eeze idag, pga målarfärgen.
Den filmen har inte jag sett. Måste nog försöka få tag på det.
Jätte fin bild!!!

Anonym sa...

jag misade den filmen - skulle gärna vilj se den. KRAM