tisdag, augusti 19, 2008

En solig dag

(Foto av Fru Pusselbit)
Det är först nu jag kommit till datorn och jag får inte sitta länge här, för min dotter kommer snart tillbaka...

Då var denna språkvetenskapstenta gjord. Jag lämnade in den vid 11.45 och klockan 12.00 gick tiden ut och jag måste erkänna att jag inte riktigt vet hur det går... I övermorgon är det översättningstenta, så nu får jag sitta med den. Fast jag tar det rätt så lugnt idag, för jag är så fruktansvärt trött.

Efter tentan åkte jag för att tanka vår nya bil. Jag svänger in och ställer mig bakom en bil och inser att jag ställt mig bakom min man som sitter i vår andra bil. Det dröjer ett tag innan han ser mig och jag har riktigt roligt under tiden ;)

Innan jag dyker upp hemma igen, hinner jag också storhandla. Man kan ju inte låta bli att köpa den billiga köttfärsen på Willys, samtidigt som de också hade billig Romanasallad, kålrot, tomater och vanlig grönkål.

Sonen gjorde rotmos och varm korv och jag gjorde salladen till. Det blev ingen dålig middag!! Solen har varit framme idag och det har varit riktigt varmt och skönt och jag önskar er nu alla en riktigt underbar kväll!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas på ett riktigt mos o inget pulver. Det går ju inte att äta. Kram

Anonym sa...

Skönt att tentan är gjord!
Härligt med sol och god middag. Det var länge sedan jag åt rotmos och nu blev jag riktigt sugen.
Vila nu med gott samvete:)
Kram

Anonym sa...

Hahah, det var roligt.....du skulle raggat upp honom på skoj, o se vad han sa =))) Rotmos......guuud vad gott, det var så längesedan jag åt det.Måste ha det någon dag !!!! Hoppas verkligen det gick bra med tentan, du som har kämpat på så otroligt:Jag håller mina tummar för dig!!!!

Anonym sa...

Nej, jag har inte testat Weledas ansiktskrämer. Det skulle vara roligt att testa någon av dem. Hoppas det gick bra för dig idag!!! =)
Kramis
Erika

Anonym sa...

Vad skönt att det gick bra, eller jag är övertygad om att det gick bra!
Svar: Nej, natten har många mysterier för sig! :)

Anonym sa...

Skönt när den tentan är gjord och hoppas att det gick bra!

Anonym sa...

Ja, visst var hon finurlig :)

Anonym sa...

Håller tummen att det gick bra :)

Anonym sa...

Rotmos är gott,tror jag ska hämta en kålrot i trädgården för det är ju så gott.kram

Anonym sa...

Du är med på bloggkoll nu! kram

Anonym sa...

Underbar kväll på dig själv.....och härligt med ny bil!

Nippertippan sa...

Rotmos låter avancerat för en tonårsgrabb! Riktig hederlig gammaldagsmat. Var den kryddad med tacokrydda? ;)
Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Jag såg att solen sken idag, men jag har jobbat hela dagen så jag fick inte njuta ett dugg av den.
Hoppas tentan gick bra och att nästa går bra=)

Anonym sa...

skönt den är över. lycka till med nästa :)

Anonym sa...

Visst är det roligt när man ser andra men som inte har sett en själv? *s*. Ja, isch, vad de växer - allt måste fixas märker jag.

Anonym sa...

Jag tänkta på dig i går och höll tummarna! Mina tummar är jättebra så det gick kanon!!

Anonym sa...

Tänk att vi också hade köttfärssås och spagetti! Kan det bero på att det är lättlagat... KRAM