lördag, augusti 16, 2008

Grått och mulet...


Min man ringde alldeles nyss och berättade att de kom fram vid 00.30-tiden inatt och att nedresan hade gått bra. Han skulle alldeles strax ringa sin syster och min kära svägerska. (Läser "svägerskan" detta och han ännu inte ringt, ska hon veta att det sker snart...)

Migränen är fortfarande jobbig och tabletter mot det togs in för ett tag sedan. Frukost och en mugg grädd- och rabarberte har inmundigats. Ute är det mulet igen, men ännu har regnet inte setts till. Min man retades genom att skryta om den sol de har där nere... han vet ju vad den betyder för mig! ;)

Ibland slutar man aldrig att förvånas när man läser i tidningar. Vad sägs om Ivy Bean, 102 år och äldst på Facebook? Dessutom planerar hon även att testa tv-spelet nintendo Wii!!

Ha det så gott idag, jag ska försöka att ha det så trevligt med tyskan!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är konstigt att det inte finns rejäla mediciner mot migrän. Så många som lider så mycket!
Ja, vi har kanonväder härnere, men det blir väl kortvarigt! Jag är inte pessimist fast det låter så! Sköt om dig och släng ut migränen!

Anonym sa...

Jo nog var det tur jag spydde som en gris då jag var där och dom var helkass på å ge mig sprutorna också?? sjukskötersker var dom ju!! Har för mig att det snart är dags att fk ska kolla om min fortsatta sjukskriving är ju det resten av halvan, så jag hoppas jag hinner få svaret på min muskelsjuksdom så jag inte behöver tjata om den också.... Det dom kom fram på fk-testställe var att jag på min icke sjukpensontid skulle ha ett, lätt, rörligt jobb, där jag kan sitta, stå och gå när jag själv vill mm.... och då måste också den stackars arbetsgivaren vara berädd på att jag är borta stup i ett.. inte skulle då jag anställa mig själv inte, framför allt inte numera när dom ska betala för dag1 vid sjukdom!! Nu när jag går hemma, plutta jag ju bara på och vilar mellan det jag pysslar med och är berädd på skallebang vid vissa saker, för samtidigt kan jag ju inte bara lägga mig ner å se dum ut... Men hade jag inte haft mina pojkar då jag var som sämst, hade jag inte levat idag, dom höll mig kvar... det kan jag ärligt säga... och som du säger, den som aldrig har haft huvudvärk och migrän fattar inte hur jävligt skallen bankar och hur illa man mår och när ögonen käns som dom är på väg att trilla ut från skallen och man ligger där och spyr som en gris dag efter dag... fy fan vad jag hatar å spy :) Å de ä inte roligt när man sitter i bilen med en hink i knät på väg till akuten, men där brukar dom bli snabba när man har händerna fulla och håller på å spy på deras golv, fniss...

Anonym sa...

Hej!
Önskar dig en fin dag oh hoppas att huvudvärken släpper snart.
Kram

Anonym sa...

Oj!Vad mkt goda theer du dricker*L*
Här i Kristinehamn lyser solen..

Min mormor följde oxå Glaumor!!
Och jäklar den som ringde då(hihi)
Ha en underbar dag!
Kram/Ciara

Anonym sa...

Ja, det är häftigt...102 år...jösses. Undra om hennes chattkompisar är i samma ålder??=)))

Anonym sa...

Solsken har jag fått idag och det är skönt att se. Ha en underbar dag!

Anonym sa...

Vad härligt det är med människor som bryter mönstren och inte går i samma spår som alla andra

Nippertippan sa...

Oj vad härligt! Jag hoppas också att vara lika pigg när jag blir 102 år!!! Ha en trevlig lördag kväll :)